۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
وجود فساد، رشد اقتصادی را سرکوب می کند
دادستان عمومی و انقلاب تهران:

وجود فساد، رشد اقتصادی را سرکوب می کند

القاصی‌مهر، دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: برخورد با دانه درشت ها و کسانی که با سوء استفاده از مقام و موقعیت و همینطور روابط و ارتباطات ناسالم با بدنه سازمان ها و دستگاه ها به خصوص در حوزه بانکی و ارزی کشور به بیت المال دست اندازی کردند در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش بازار، «علی القاصی‌مهر» افزود: طبق معمول وجود فساد رشد اقتصادی را سرکوب و بودجه های مورد نیاز آموزش، بهداشت و سایر خدمات را از مسیر اصلی خودمنحرف می کند.

وی اظهارداشت: بر همین اساس ۹ دسامبر (۱۸ آذر) از سوی سازمان ملل به عنوان روز جهانی مبارزه با فساد نامگذاری و از همه کشورهای جهان خواسته شده با پدیده فساد مبارزه کنند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: مسئله برخورد و از بین بردن فساد فقط با برخوردهای قضایی و برخورد با فرد مفسد یا مفسدان محقق نمی شود.

وی در ادامه افزود: حذف فساد از ساختار اداری کشور و روابط بین افراد مستلزم اصلاح و بازسازی ساختارهای فساد زا در جامعه و نظام اداری کشور است.

القاصی مهر بیان داشت: برخورد با فساد از برنامه های اصلی دوره تحول قوه قضائیه در کشور است.

وی ادامه داد: بطورکلی در این دوره تحول مسئله برخورد با فساد از چند منظر متمایز و متفاوت با دوره های قبل است و در عین حال آثار و نتایج این برخوردها را مردم بهتر لمس می کنند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: خوشبختانه در این دوره برخورد های همه جانبه از خود قوه قضائیه با دستور حضرت آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه شروع شده بنابراین سالم سازی دستگاه قضایی و صیانت از حیثیت مجموعه دستگاه قضا به عنوان یکی از راهبردهای اساسی در حال پیگیری است.

وی افزود: برخورد با فساد در دوره تحول با دانه درشت ها و کسانی که با سوء استفاده از مقام و موقعیت و همینطور روابط و ارتباطات ناسالم با بدنه سازمان ها و دستگاه ها به خصوص در حوزه بانکی و ارزی کشور به بیت المال دست اندازی کردند در اولویت قرار گرفته است.

القاصی مهر اظهارداشت: وجه تمایز دیگر این دوره قوه قضائیه برای برخورد با فساد اینکه از دانه درشت ها آغاز کرده البته برخورد فساد در همه ابعاد و شقوق در دستور کار است اما شدت عمل در برخورد با مفسدان با دانه درشت هاست.

وی ادامه داد: برخوردها با رعایت موازین قانونی و در عین حال با کمترین زمان در حال انجام است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: ویژگی دیگر دوره تحول در قوه قضائیه اینکه رسیدگی ها در این دوره در یک فرآیند کاملا ویژه و خاص صورت می گیرد.

وی افزود: بر اساس استجازه ای که از مقام معظم رهبری گرفته شد دادگاه های ویژه ای برای رسیدگی و برخورد با مفسدان و اخلالگران در نظام اقتصادی کشور تاسیس و راه اندازی شده است.

القاصی مهر یادآورشد: خوشبختانه در این دوره تحول، همگرایی و استفاده از ظرفیت دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی برای شناسایی مفسدان ومستند سازی پرونده آنها بطور ویژه صورت می گیرد دیگر اینکه دادگاه های ویژه نیز برای رسیدگی به این پرونده ها تشکیل شده و آراء و احکامی که در دادگاه های مزبور صادر می شود در خیلی از مواقع قطعی و لازم الاجراست.

کد خبر: ۵۹٬۴۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha