۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
تویوتا خودروهای جدید هیدروژنی می‌سازد
فناوری نوین ژاپنی در پیل سوختی

تویوتا خودروهای جدید هیدروژنی می‌سازد

شرکت خودروسازی تویوتا، خودرو پیل سوختی هیدروژنی میرای با  ۳۰ درصد برد حرکتی بیشتر آن را روانه بازار کرد.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی تویوتا، خودرو پیل سوختی هیدروژنی میرای را اصلاح و ۳۰ درصد برد حرکتی بیشتر آن را روانه بازار کرد. این تغییر در راستای کاهش انتشار آلایندگی و صفر رساندن ضریب آن بوده است. این خودروساز ژاپنی، علیرغم حمایت دولت ژاپن برای توسعه فناوری خودروهای هیدروژنی، از سوی نگرانی به دلیل نبود جایگاه‌های سوخت گیری به مقدار کافی و تصور اشتباه از انفجار مخازن سوخت، نظر مشتریان در بازار را جلب کرده است.
تویوتا در بیانه‌ای اعلام کرد؛ میرای جدید به عنوان محصول هیدروژنی برای توسعه این خودروها در آینده بستر مناسب آماده کرده است. در پایان ماه سپتامبر، این خودروساز ژاپنی ۱۱ هزار و ۱۰۰ دستگاه از نسل اول میرای تقریبا پس از شش سال عرضه بازار کرد. اکثر خودروسازان تمایلی به توسعه خودروهای هیدروژنی برای وسایل نقلیه الکتریکی، ندارند.
آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید، در سال ۲۰۱۹ خودروسازان ۲.۱ میلیون ماشین الکتریکی فروخته شده که نسبت به سال‌های گذشته ۴۰ درصد بیشتر بوده است.
نخست‌وزیر ژاپن، یوشیهیده سوگاه در ماه اکتبر سال میلادی جاری هدف تولید تویوتا میرای را به صفر رساندن انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ بیان کرد. تویوتا قصدد داشت برای بازی‌ها المپیک ۲۰۲۰ که تعویق افتاده است، از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس هیدروژنی برای جابجایی بازدیدکنندگان استفاده کند. این شرکت ژاپنی همچنین برای ورود به بزرگترین بازار خودروی جهان یعنی چین برنامه تولید ۴ میلیون خودرو هیدروژنی در سال را دارد.

کد خبر: ۵۹٬۴۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha