۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۴
متانول تولیدی استان بوشهر به خارج صادر و پس از چند مرحله دوباره وارد می‎شود
لزوم توسعه صنایع پائین‌دستی؛

متانول تولیدی استان بوشهر به خارج صادر و پس از چند مرحله دوباره وارد می‎شود

بوشهر - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در حال حاضر متانول تولیدی استان بوشهر به خارج صادر و پس از چند مرحله سرمایه‌گذاری دوباره وارد کشور می‎شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر، سید حسین حسینی بیان کرد: با توجه به اهمیت راه‌اندازی زنجیره‎های مرتبط با متانول در این استان، نیاز است این مهم با توجه به ایجاد اشتغال مناسب مورد توجه جدی قرار گیرد.

حسینی ادامه داد: سازمان‏‌های توسعه‌ای بجز صنعت پتروشیمی در استان بوشهر تاکنون سرمایه‌گذاری نکرده‌اند که می‏‌طلبد این مهم به طور جد دنبال شود.

وی اظهار داشت: یک سری مشوق‎ها نیز برای زنجیره ارزش پیش بینی شده اما تاکنون این مهم برای حوزه تولید متانول اجرایی نشده که انتظار است در حوزه صنعت تولید متانول در دستور کار کمیسیون انرژی مجلس قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: اکنون متانول تولیدی استان بوشهر به خارج صادر و پس از چند مرحله سرمایه‌گذاری دوباره وارد کشور می‎شود که می‌‏طلبد برای تحقق شعار سال جهش تولید سرمایه‎گذاری روی متانول در داخل کشور انجام شود.

حسینی ادامه داد: چنانچه عوارض صادراتی برای محصولات بالا دست متانول وضع شود خود به خود از فروش متانول اجتناب و سرمایه‎گذاری در حوزه پایین دستی آن مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: اکنون حجم فروش متانول عدد قابل توجهی است که در این زمینه  اهمیت ایجاد صنایع پایین دستی آن نسبت به صادرات متانول مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

حسینی اظهار داشت: فارما گرید، پلی استایرن، قطعات خودرو و دندانپزشکی از جمله محصولاتی است که می‌توان با راه‌اندازی صنایع پایین دست متانول به تولید آنها اقدام کرد.

کد خبر: ۵۹٬۴۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha