۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
اوراق مالی اسلامی تا پایان آذر ماه منتشر می‌شود
اطلاعیه وزارت امور اقتصادی و دارایی؛

اوراق مالی اسلامی تا پایان آذر ماه منتشر می‌شود

وزارت امور اقتصادی و دارایی (به نیابت از دولت) طی اطلاعیه‌ای از انتشار و عرضه اوراق مالی اسلامی حداکثر تا پایان آذر ماه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، این وزارتخانه در اطلاعیه اعلام کرد: زمان و تاریخ مظنه گیری این اوراق، فردا (چهارشنبه ۱۹ آذر ماه)  از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه و با نرخ سود اسمی سالانه ۱۸ درصد و تاریخ سررسید آن نیز ۱۴ آذرماه ۱۴۰۳ مورد نظر قرار دارد.  

طبق این اطلاعیه حداقل حجم هر سفارش برابر با پنج هزار میلیارد ریال و موعد پرداخت کوپن هر ۶ ماه یکبار است.  

براساس این اطلاعیه از همه نهادهای مالی موضوع بند (۲۱) ماده (۱) قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران - مصوب۱۳۸۴- از جمله شرکت‌های تامین سرمایه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های بیمه‌ای و صندوق‌های بازنشستگی برای مظنه نویسی دعوت شده است.

همه نهادها تقاضاهای خود که شامل مبلغ مورد درخواست و نرخ تعهد پذیره‌نویسی را در روز اعلامی در جدول مربوطه در سامانه مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران (قابل دسترسی برای کارگزاران مجاز در سامانه معاملات فرابورس ایران) ثبت کنند.

 ثبت مضنه در سامانه بورس و اوراق بهادار از سوی نهادهای واجد شرایط به منزله قبول تعهد خرید بوده و در صورت استنکاف از ایفای تعهدات اعلامی در موعد مقرر، مشمول قوانین و مقررات مربوط از جمله قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

همچنین نهادهای مالی تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار با رعایت مفاد اساسنامه و مقررات ناظر بر فعالیت نهادهای مالی می‌توانند نسبت به ثبت مظنه در سامانه مذکور اقدام کنند.  

وزارت امور اقتصادی و دارایی در ارتباط با پذیرش یا نپذیرفتن تمام یا بخشی از درخواست‌های ثبت شده مختار است. همه متقاضیانی که پیشنهادهای آنها مورد تایید قرار می‌گیرد، موظفند حداکثر تا دو روز کاری پس از اعلام، نسبت به ارائه نسخه‌های تکمیل شده قراردادهای تعهد پذیره نویسی و سایر مدارک و مستندات مورد نیاز اقدام کنند.  

همه سفارش‌ها به صورت معتبر تا لغو (Good till Cancel) در سامانه ثبت شود.

طبق اطلاعیه وزارت امور اقتصادی و دارایی عامل فروش اوراق یاد شده ایستگاه معامله‌گر مستقل بانک مرکزی است.

چندی پیش معاونت نظارت مالی و خزانه داری وزارت اقتصاد گزارشی از فروش بیش از ۴۲ هزار  و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی در چارچوب تامین مالی غیر تورمی ناترازی بودجه عمومی دولت و در هفت حراج برگزار شده از ۱۳ خرداد تا ۳۱ تیرماه منتشر کرد.  

۳۱ تیرماه و در جریان هشتمین عرضه عمومی اوراق نیز مبلغ ۶ هزار و ۱۶۷ میلیارد و ۱۱۹ میلیون تومان در چارچوب تامین مالی بهینه تامین منابع شد که با احتساب مبلغ ۳۶ هزار و ۴۴۷ میلیارد تومان اوراق به فروش رفته، در هفت حراج گذشته کل تامین مالی صورت گرفته بوسیله فروش اوراق مالی اسلامی،   بیش از ۴۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

کد خبر: ۵۹٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha