۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
زیرساخت‌های گردشگری در شهداد تقویت شود/جاده نهبندان معطل اعتبارات
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس:

زیرساخت‌های گردشگری در شهداد تقویت شود/جاده نهبندان معطل اعتبارات

کرمان- نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: شهداد ظرفیت‌های گردشگری بسیاری دارد اما به دلیل ضعف زیرساخت‌ها، آنگونه که باید در این حوزه رونق ایجاد نشده و مسئولان باید زیرساخت‌های گردشگری را در این منطقه تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا پورابراهیمی ظهر سه شنبه در نشست بررسی و رفع مشکلات بخش‌های شهرستان کرمان با حضور بخشداران و فرماندار شهرستان کرمان با اشاره به اینکه ماهان یکی از مهم‌ترین بخش‌های شهرستان کرمان به شمار می‌رود، اظهار داشت: ماهان از مناطق مهم گردشگری استان کرمان به شمار می‌رود و همین امر سبب شده تا جمعیت قابل توجهی در این بخش به فعالیت در حوزه گردشگری مشغول باشند.

وی با اشاره به اینکه کرونا آسیب‌های جدی به این بخش وارد کرده است، عنوان کرد: در بخش ماهان بالغ بر ۶۰۰ فعال در حوزه گردشگری به دلیل شیوع کرونا بیکار شده‌اند.

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه باید برای تقویت سایر مشاغل نیز در این منطقه پیگیری‌های لازم انجام شود، افزود: لازم است کار پرورش طیور در این منطقه با جدیت دنبال شود اما موضوع کمبود زمین باید با پیگیری فرمانداری رفع شود.

وی در مورد فعالیت شهرک صنعتی ماهان نیز بیان کرد: این شهرک برای تولید مواد غذایی تعریف شده و محدودیت‌هایی برای سایر صنایع ایجاد شده که لازم است رفع و بررسی شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در مورد مشکلات بخش شهداد نیز اظهار داشت: شهداد ظرفیت‌های گردشگری بسیاری دارد اما به درستی به آن پرداخته نشده است.

پورابراهیمی یادآور شد: امکانات گردشگری موجود در شهداد بسیار محدود است و باید تقویت شود زیرا ویژگی‌های موجود در این منطقه می‌تواند گردشگری استان کرمان را به شدت تقویت کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه مشکلات امنیتی در مناطق گردشگری نیز باید حل و فصل شود، افزود: جاده نهبندان از جمله این موارد است که اکنون معطل اعتبارات است و باید با سرعت بیشتری پیگیری شود.

وی همچنین به بررسی مشکلات روستاهای راین پرداخت و عنوان کرد: مردم این بخش با مشکل نبود گاز مواجه هستند و بسیاری از روستاهای این بخش هنوز گازرسانی نشده‌اند و مردم با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

پورابراهیمی نبود جایگاه CNG، نبود مرکز پلیس به اضافه ۱۰، مشکل آب آشامیدنی و ... از دیگر مسائل مطرح شده از سوی نماینده مردم این مناطق در مجلس بود که خواستار پیگیری سریع آنها از سوی مسئولان منطقه شد.

کد خبر: ۵۹٬۳۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha