۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۱
انگلیس، دارای ضعیف‌ترین چشم انداز اشتغال در اروپا

انگلیس، دارای ضعیف‌ترین چشم انداز اشتغال در اروپا

جدیدترین گزارش وضعیت بازار کار درباره خطر افزایش نرخ بیکاری در سال جدید، نشان می‌دهد: انگلیس به لحاظ میزان اشتغال ضعیف‌ترین چشم انداز را در اروپا دارد.

به گزارش بازار، به نوشته سایت اینترنتی نشریه گاردین، تازه‌ترین گزارش وضعیت بازار کار درباره خطر افزایش نرخ بیکاری در سال جدید نشان می‌دهد انگلیس به لحاظ میزان اشتغال ضعیف‌ترین چشم انداز را در اروپا دارد.

به موجب این گزارش در پی تشدید محدودیت‌های ناشی از قرنطینه بر اثر کووید ۱۹ در ماه‌های اکتبر و نوامبر، بررسی منظم وضعیت اشتغال توسط ManpowerGroup نشان داد که شانس یافتن شغل در بخش خرده فروشی و هتلداری انگلیس در حال حاضر در مقایسه با اولین دوره قرنطینه در فصل بهار به مراتب بدتر است.

نظرسنجی از ۱۳۰۰ کارفرما نشان داد که علی رغم علائم افزایش استخدام نیرو در بخش مالی و ساختمانی، بسیاری از کارفرمایان در حال برنامه ریزی برای کاهش شمار نیروهای شاغل هستند.

مارک کیهیل مدیر من پاور گروپ ManpowerGroup در این باره گفت: انگلیس توجه به تداوم بلاتکلیفی درباره برگزیت و تأثیرات موج دوم شیوع کووید ۱۹، همچنان به لحاظ میزان اشتغال، ضعیف‌ترین چشم انداز را در اروپا دارد. با نگاهی بیشتر به آینده، داده‌های ما همچنین نشان می‌دهد که تنها ۴۹ ٪ از کارفرمایان انتظار دارند سطح استخدام آن‌ها طی ۱۲ ماه آینده به سطح قبل از همه گیری برگردد.

کیهیل گفت: مغازه ها، رستوران‌ها اکثراً در سراسر کشور تعطیل هستند و جوانان که بخش عمده‌ای از کارگران این بخش را تشکیل می‌دهند، اغلب متحمل فشارهای سنگین شده اند. مغازه‌های بسته لندن کاملاً یادآور تأثیر اقتصادی همه گیری کووید ۱۹ است. بسیاری از بزرگترین شرکت‌های شهر در ابتدای اولین دور قرنطینه سراسری به برنامه‌های استخدام پایبند بودند، اما اکنون رویکرد صبر و انتظار را در پیش گرفته و استخدام نیروی جدید را به زمانی موکول می‌کنند که اثرات خروج از اتحادیه اروپا و همه گیری کووید ۱۹ در سال جدید روشن شود.

کد خبر: ۵۹٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha