۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
تصویب ۶۴ طرح پژوهشی برای مقابله با کرونا

تصویب ۶۴ طرح پژوهشی برای مقابله با کرونا

فروردین امسال بود که صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراخوان ویژه «مقابله با کرونا» را منتشر کرد و تا به حال ۶۴ طرح مصوب شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بعد از این فراخوان و همه گیری کرونا پژوهشگران از حوزه‌های گوناگون علمی دست به کار شدند تا از این فرصت حمایتی استفاده کنند.

طرح‌های پژوهشی از سراسر کشور ارسال شد، موضوعات پژوهشی در زمینه پیشگیری، درمان و مقابله با عوارض فردی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بیماری کرونا اولویت این فراخوان بود.

در نهایت نیز از میان ۳۹۵ طرح ارسالی پس از تأیید نهایی ۶۴ طرح برای دریافت حمایت مصوب شد. این طرح‌ها از حوزه‌های گوناگون علمی است. ۲۰ طرح در زمینه تغییرات اقلیم، ۲۳ طرح در حوزه علوم انسانی و اجتماعی، ۵ طرح فنی و مهندسی، ۷ طرح علوم پزشکی و ۹ طرح علوم پایه مصوب شد.

همچنین کارگروه‌های مختلف در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری در سال با انتشار چندین فراخوان طرح‌های پژوهشی محققان را دریافت می‌کنند و پس از تأیید نهایی این طرح‌ها برای اجرا حمایت می‌شوند. طرح‌هایی که هر یک پاسخی به یک نیاز است.

کد خبر: ۵۹٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha