۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
راه‌اندازی شهرک تولید ماهیان زینتی در اصفهان/ فروش ماهیان تولید کاشان در اروپا
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

راه‌اندازی شهرک تولید ماهیان زینتی در اصفهان/ فروش ماهیان تولید کاشان در اروپا

اصفهان – عباسی، مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: راه‌اندازی شهرک آبزیان در استان اصفهان در دستور کار است.

محمدرضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه استان اصفهان در زمینه تولید ماهیان زینتی در رتبه نخست کشور قرار دارد، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از این محصول در شهرستان‌های شمال استان و به ویژه کاشان تولید می‌شود.

وی افزود: شهرستان نجف آباد نیز یکی دیگر از قطب‌های تولید ماهیان زینتی در استان اصفهان است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با تاکید بر اینکه طی یک دهه اخیر به دلیل توسعه زیرساخت‌های تولید و پرورش آبزیان در استان اصفهان صادرات این نوع محصول نیز از این استان رونق گرفته است، ابراز داشت: از این رو در سال جاری علی رغم شرایط نامناسب موجود در کشور موفق به صادرات ماهیان زینتی به کشورهای همسایه شدیم.

۶۰۰ هزار ماهی زینتی کاشان به ترکیه و عراق صادر شد
وی با بیان اینکه عمده صادرات ماهیان زینتی از استان اصفهان به کشورهای ترکیه و عراق بوده است، اضافه کرد: در سال جاری تاکنون ۶۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی از گونه‌های انواع سیکلیدهای تکساز، ماکروهای زرد و آبی، اسکار و انواع دیگر از این گونه، انواع تترا، گلدفیش‌ها و کوی فیش به این دو کشور صادر شده است.

عباسی با بیان اینکه مجوز صادرات ماهیان زینتی از استان اصفهان در سال گذشته صادر شده است، ابراز داشت:  این امر منجر به اشتغال‌زایی خوبی در شهرستان کاشان شده است.

وی تعداد محموله‌های ارسالی به کشورهای عراق و ترکیه را ۲۰ محموله تریلر اعلام کرد و افزود: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته می‌توان گفت ماهیان زینتی تولید شده در کاشان امروز در اروپا نیز به فروش می‌رسد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به توسعه زیرساخت‌های تولید و پرورش ماهیان زینتی در استان اصفهان به دنبال راه‌اندازی شهرک ماهیان زینتی استان هستیم، تصریح کرد: این امر می‌تواند در کنار ساماندهی به فعالان این عرصه شاهد رشد صادرات از استان خواهیم بود.

کد خبر: ۵۹٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha