۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
اتمام پروژه‌های بازآفرینی شهری در گرو ۱۵ میلیارد تومان اعتبار
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان عنوان کرد:

اتمام پروژه‌های بازآفرینی شهری در گرو ۱۵ میلیارد تومان اعتبار

زنجان-بیات منش،مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: برای اتمام پروژه‌های حوزه بازآفرینی شهری به اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان نیاز داریم.

مسعود بیات‌منش در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه در استان زنجان از محل بازآفرینی شهری تعداد ۲۵ پروژه برای اجرای تعریف شده است، افزود: خوشبختانه عملکرد استان در اجرای این پروژه‌ها قابل قبول بوده است.

وی با بیان اینکه تا به امروز نیمی از پروژه‌های مربوط به بازآفرینی شهری استان زنجان از پیشرفت صد درصدی برخوردار بوده است، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم مابقی پروژه‌های مربوط به بازآفرینی شهری را در استان زنجان به اتمام برسانیم، نیاز به تزریق اعتباری بالغ بر ۱۲ تا ۱۵ میلیارد تومان داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان، با تاکید بر اینکه یکی از راهکارهای اساسی برای ایجاد محرک توسعه در یافت‌های ناکارآمد شهری، اهتمام به اجرای طرح‌هایی چون اقدام ملی تولید مسکن است، ادامه داد: بدون شک اگر در این راستا گام موثری برداشته و بتوانیم از ظرفیت این طرح به خوبی بهره ببریم، قادر خواهیم بود محرک توسعه را در این مناطق ایجاد کنیم.

بیات منش با بیان اینکه یکی دیگر از اقداماتی که امروز بیش از گذشته باید بر روی آن متمرکز شویم، موضوع ایجاد محرک توسعه در مناطق جنوبی شهر زنجان است، اظهار کرد: عملاً شاهد هستیم که در این مناطق هیچ نوع ساخت و سازی انجام نشده و همین امر باعث خالی شدن این مناطق از سکنه می‌شود، به همین خاطر باید نسبت به اجرای طرح‌هایی که بتواند محرک توسعه در این مناطق باشد، اقدام کنیم.

وی  از جابه‌جایی سه سکونت‌گاه غیررسمی در شهر زنجان خبر داد و با تاکید بر اینکه وجود مشکلاتی در این مناطق، موضوع جابه‌جایی آن‌ها را الزامی می‌کند، بیان کرد: در حال حاضر این مناطق از جمله کوی فاطمیه و کوی فلسطین با مشکل بالاآمادگی فاضلاب، قرارگیری در جوار ریل راه‌آهن و نبود خدمات روبنایی برای سکونت مواجه است.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان، یکی دیگر از مزایای اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن را کاهش تراکم جمعیت در مناطقی چون اسلام‌آباد و نجف‌آباد عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات اساسی در این مناطق، توانمندسازی و توسعه خدمات روبنایی است.

کد خبر: ۵۹٬۱۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha