۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
پیش‌بینی درآمد ۴ هزار میلیارد تومانی از حقوق دولتی معادن
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد

پیش‌بینی درآمد ۴ هزار میلیارد تومانی از حقوق دولتی معادن

فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بودجه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال جاری حدود ۴۶ درصد رشد دارد، گفت: حدود یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بابت هزینه‌های جاری وزارت صمت در بودجه سال آینده پیش بینی شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حجت اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: منابع بودجه عمومی دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ حدود ۹۲۹ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که ۸۴۱ هزار میلیارد تومان منابع عمومی و ۸۸ هزار میلیارد تومان منابع اختصاصی است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: درآمدهای حاصل از مالکیت دولت در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل حق امتیاز شبکه و جریمه عدم انجام تعهدات حدود ۶ هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان پیش بینی شده و درآمد حاصل از بهره مالکانه و حقوق دولتی معادن حدود ۴ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه حدود یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بابت هزینه‌های جاری وزارت صمت در بودجه سال آینده پیش بینی شده است، توضیح داد: این عدد بیانگر رشد ۴۶ درصدی بودجه وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به سال جاری است؛ با افزایش سهم وزارت صمت از بودجه سال آینده می‌توان به ارتقا صنعت و تولید امید بیشتری داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی نیز در سال آینده حدود ۱,۵۶۱ هزار میلیارد تومان است، افزود: فاینانس پیش بینی شده در لایحه مذکور حدود ۳۰ میلیارد دلار پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه قیمت هر بشکه نفت در سال آینده حدود ۴۰ دلار با نرخ ارز ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: صادرات نفت روزانه نیز ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه پیش‌بینی شده و درآمدهای حاصل از صادرات نفت در سال آینده ۱۹۹ هزار میلیارد تومان است.

به گفته سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس براساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ درآمدهای مالیاتی۲۴۷ هزار میلیارد تومان، هزینه های عمرانی ۱۰۴ هزار میلیارد تومان و فروش اوراق قرضه ۱۲۵ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

کد خبر: ۵۹٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha