۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
تاکسی اینترنتی‌های به‌جای سهمیه بنزین پول آن را دریافت می‌کنند
مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود:

تاکسی اینترنتی‌های به‌جای سهمیه بنزین پول آن را دریافت می‌کنند

سمنان - مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود گفت: طبق تفاهم‌نامه‌های منعقدشده خودروهای تاکسی اینترنتی به‌جای سهمیه بنزین وجه آن را دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا عرب عامری در نشست خبری مشترک مدیران استان سمنان درباره انتخابات، نمایشگاه کتاب و نظارت بر عرضه سوخت به میزبانی استانداری با اشاره به تخصیص سهمیه‌های بنزین برای خودروهای سواری و عمومی، تأکید کرد: آمار تاکسی‌های اینترنتی سراسر کشور به‌واسطه سیستم آنلاینی که دارند خیلی سریع به شرکت نفت اعلام شد اما اعطای سهمیه بنزین به این تاکسی‌ها طبق تفاهم‌نامه‌ها به شکل پرداخت هزینه خواهد بود.

وی افزود: به تاکسی‌های اینترنتی سهمیه بنزینی جداگانه داده نمی‌شود اما شماره کارت‌بانکی از آن‌ها دریافت و دولت برایشان هزینه بنزین سهمیه‌شان را واریز می‌کند و به این شکل این تاکسی‌ها هم از سهمیه بنزین بهره‌مند می‌شوند.

سهمیه خودروهای عمومی اصلاح شد

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود بابیان اینکه تمام جایگاه‌های سوخت استان سمنان به سیستم برخط و یکپارچه متصل هستند و تمام تغییرات به‌طور خودکار بر روی سامانه بارگذاری می‌شود، بیان داشت: این شرکت تنها مجری سهمیه‌های بنزین است و در تصویب آن کارگروه‌هایی هستند که ما در آن نقشی نداریم.

عرب عامری بابیان اینکه در شامگاه ۲۳ آبان ماه که تعرفه قیمت بنزین تغییر کرد در سطح جایگاه‌های استان وضعیت خوبی حکم‌فرما بود، بیان داشت: جایگاه‌های سوخت استان بدون هیچ مشکلی توانستند کار خود را در قبال سوخت‌رسانی به خودروها انجام دهند و حتی مشکلاتی که در ادوار مختلف شاهد بودیم هم این دوره بروز نکرد.

وی بابیان اینکه برخی خودروهای عمومی با مشکل سهمیه مواجه شده بودند، گفت: این دست خودروها که غالباً هم خودروهای عمومی بودند برای عدم تخصیص سهمیه مازاد بنزین برای خودروهایشان به مشکل برخورد کرده بودند که با ورود به ماه بعد مشکل این افراد نیز رفع و سهمیه‌هایشان کاملاً اعمال شد.

مصرف بنزین در استان سمنان کاهش یافت

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود بابیان اینکه پیش‌بینی‌ها در پی افزایش قیمت بنزین مبنی بر استقبال بیشتر مردم از گاز سی ان جی بود که در استان سمنان نیز شاهد این موضوع هستیم، گفت: از ۲۳ آبان تا ۱۵ آذرماه یعنی بازه زمانی اجرای قانون اصلاح قیمت بنزین، شاهد کاهش ۲۰ درصدی مصرف بنزین بوده‌ایم که این رقم در شاهرود و میامی به ۲۸ درصد رسیده است.

عرب عامری بابیان اینکه اصلاح قیمت بنزین در همین مدت باقی‌مانده توانسته مصرف بنزین را به‌طور متوسط در سطح استان سمنان ۲۵ درصد کاهش دهد، افزود: این کاهش با احتساب هشت درصد افزایش نرم بنزین به ۳۲ درصد نیز خواهد رسید که رقمی قابل‌توجه محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه قیمت سی ان جی نیز در خردادماه ۹۸ در سطح استان سمنان افزایش یافت اما با تغییر قیمت بنزین شاهد استقبال بیشتر مردم از این نوع سوخت هستیم، گفت: تا پیش از اجرای طرح قیمت بنزین و به دلیل افزایش قیمت سی ان جی در سطح استان، مصرف این گاز ۱۰ درصد کاهش‌یافته بود اما از زمانی که قیمت بنزین اصلاح‌شده مصرف گاز سی ان جی در سطح استان سمنان ۲۹ درصد افزایش‌یافته است.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود بابیان اینکه ۴۲ جایگاه سی ان جی در سطح استان سمنان وجود دارد که به‌جز دو مورد که مشکلات استانداردسازی دارند مابقی به مردم خدمات ارائه می‌دهند، گفت: سمنان در زمره دو استان برتر درزمینهٔ سرانه سی ان جی به جمعیت است.

کد خبر: ۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • منصور ملک زاده IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
      0 0
      تاکنون حتی قطره ای هم بنزین نگرفته ام کارت من بانک صادرات است ولی درکارت سوخته شده واریزمینمائید، خواهشمندم کلیه سوختهای بنزین مرادرکارتی که اعلام کرده ام بریزیدازآزادبنزین زدن خسته شدم.لطفاپیگیری نمائیدتااینکه من هم مثل بقیه به حق قانونی ام برسم تشکرخاص مرابابت زحمات شبانه روزی تان پذیراباشید