۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
تاکنون ۵ هزار مسئول، اموالشان را ثبت کرده‌اند
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه:

تاکنون ۵ هزار مسئول، اموالشان را ثبت کرده‌اند

زارع پور، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه اظهار کرد: تاکنون پنج هزار نفر از مسئولان با ثبت نام در سامانه اموال مسئولان فهرست اموال خود را ثبت کرده اند.

به گزارش بازار، عیسی زارع پور درباره آخرین وضع سامانه اموال مسئولان افزود: این سامانه ارتقا داده شده و نسخه جدید آن طراحی شده که زیر بار رفته است و دستگاه‌های اجرائی، مشمولان این قانون را به صورت الکترونیکی به قوه قضائیه معرفی می‌کنند و دیگر ما سراغ مشمولان نمی‌رویم و خود دستگاه‌های اجرائی در سامانه‌ای افراد مشمول را درج می‌کنند.

وی گفت: بلافاصله پیامکی به مشمولان ارسال و از آن‌ها خواسته می‌شود اموال خود را اظهار کنند و این سامانه ارتقا پیدا کرده و کاربرپسند شده است و ما فیلم آموزشی هم در این خصوص بارگذاری کرده ایم. زارع پور گفت: تاکنون نزدیک به ۵ هزار نفر از مسئولان اموال شان را ثبت کرده اند که بیش از نیمی از این تعداد مربوط به قوه قضائیه است و با دستوری که اخیرا رئیس قوه قضائیه صادر کرد همه کسانی که در قوه قضائیه مشمول این قانون هستند تا یک ماه آینده اموال شان را ثبت خواهند کرد.

معاون رئیس قوه قضائیه افزود: قوه قضائیه در خصوص این قانون از خودش شروع کرده است و ما مشکلات مربوط به این سامانه را حل کرده ایم و کسی نمی‌تواند ادعا کند سامانه مشکل دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که پس دیگر نیازی نیست مسئولان در سامانه ثنا، ثبت نام کنند؟ گفت: با راه اندازی سامانه مشمول یابی دیگر نیازی به ثبت نام در ثنا نیست و دستگاه‌های اجرائی اطلاعات مشمولان را وارد می‌کنند و همان لحظه می‌توانند اموال شان را ثبت کنند.

کد خبر: ۵۸٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha