۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
ناکامی لندن و بروکسل در توافق تجاری پسا برگزیت
۸ ماه مذاکرات بدون نتیجه؛

ناکامی لندن و بروکسل در توافق تجاری پسا برگزیت

تاکنون اتحادیه اروپا و انگلیس در مورد ماهیگیری و دسترسی به آب‌های انگلیس، تضمین رقابت برابر و راه‌های حل و فصل اختلافات آتی به توافق نرسیده اند.

به گزارش بازار، هشت ماه مذاکره میان لندن و بروکسل هنوز به توافق تجاری پسا برگزیت منجر نشده است. دوره انتقالی برگزیت ۳۱ دسامبر پایان می‌یابد. مذاکرات در مورد سه موضوع حساس برگزیت همچنان ادامه دارد. رسانه‌های انگلیسی دستیابی به توافق در مورد موضوع ماهیگیری را قریب الوقوع می‌دانند.

آخرین مذاکرات در مقرر کمیسیون اروپا در بروکسل در جریان است، زیرا تنها چند ساعت مهلت برای دستیابی به توافق باقی مانده است. اما از دیدگاه بسیاری منابع شانس دستیابی به توافق در این مدت ناچیز است.

از دیدگاه نخست وزیر ایرلند این شانس پنجاه - پنجاه است. وی از شرکت‌های کشورش خواسته است برای برگزیت بدون توافق آماده شود. مایکل مارتین می‌گوید در آماده سازی برای برگزیت باید بسیار هوشیار بود. زیرا حتی با توافق، این چالش بسیار بزرگی است و تغییراتی صورت خواهد گرفت و اگر توافقی صورت نگیرد، اقدامات تکمیلی، هزینه بسیاری برای شرکت‌ها خواهند داشت.

در حال حاضر اتحادیه اروپا و انگلیس در مورد ماهیگیری و دسترسی به آب‌های انگلیس، تضمین رقابت برابر و راه‌های حل و فصل اختلافات آتی به توافق نرسیده اند. مذاکرات برای حل و فصل این اختلافات قرار است تمام امروز ادامه یابد. نخست وزیر انگلیس و رئیس کمیسیون اروپا هم قرار است تلفنی گفتگو کنند.

اما همزمان احتمالا مانع دیگری هم بر سر میز مذاکرات خواهد بود که مربوط به لایحه بازار داخلی است که نمایندگان انگلیسی قرار است به آن رای دهند. این لایحه در خصوص بازنگری در مورد برخی از بندهای توافق برگزیت است که سال گذشته میان لندن و بروکسل امضا شد.

کد خبر: ۵۸٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha