۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
 ۱۰۷ واحد سورتینگ مرکبات در مرکز مازندران راه اندازی شده است
در گفتگو با بازار مطرح شد:

۱۰۷ واحد سورتینگ مرکبات در مرکز مازندران راه اندازی شده است

ساری - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از راه اندازی و فعالیت ۱۰۷ واحد سورتینگ درجه بندی و بسته بندی در مرکز استان خبر داد.

عزیزالله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۱۰۷ واحد صنایع تبدیلی شامل بسته بندی و درجه بندی محصول مرکبات در شهرستان ساری فعالیت دارد، ظرفیت این واحدها را بیش از ۷۰۰ هزار تن در سال بیان کرد.

وی شمار اشتغال در واحدهای سورتینگ و درجه بندی مرکز استان را بیش از ۲۷ هزار نفر ذکر کرد و گفت: در این شهرستان بیش از ۲۵۰ هزار تن از مجموع دو میلیون و۷۰۰ هزار تن مرکبات استان مازندران تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه روزهای پایانی برداشت مرکبات در استان است، افزود: بیش از ۲۵۰ هزار تن پرتقال و حدود ۲۴۰ هزار تن نارنگی در شهرستان ساری تولید و روانه بازار مصرف می شود.

شهیدی فر سطح باغات استان را ۱۸۰ هزار هکتار برشمرد و گفت: از این میزان ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ نارنگی و بیش از ۱۰ هزار هکتار باغ مرکبات در ساری وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران سهمیه استان برای ذخیره سازی مرکبات شب عید را ۳۰ هزار تن بیان کرد و گفت: ۲۴ هزار تن مرکبات در مرکز استان ذخیره سازی شده است.

وی قیمت پرتقال ویژه شب عید را به ازای هر کیلوگرم چهار هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد.

کد خبر: ۵٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha