۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
در دوره جنگ اقتصادی و کرونا، ثمرات تلاش دانشجویان بیشتر نمایان می‌شود
رئیس جمهور:

در دوره جنگ اقتصادی و کرونا، ثمرات تلاش دانشجویان بیشتر نمایان می‌شود

حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور گفت: دانشگاهیان و دانشجویان پرتلاش نقشی پیشرو در کنترل و مهار کرونا داشتند و ثمرات افتخارات آن در آینده بیشتر نمایان می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی در پیامی با گرامیداشت روز دانشجو، شانزدهم آذر را نماد خردگرایی، آزادی‌خواهی و روز تجلیل از مبارزات سرنوشت‌ساز دانشجویی دانست و اظهارداشت: قدم‌های استوار دانشجو، همواره همگام و همراه با ملت بزرگ ایران بوده و دانشجوی این سرزمین به همان اندازه که در عرصه دانش فعال است، در صحنه دفاع از کیان و هویت دینی و ملی خود نیز امیدآفرین و فداکار است.

متن پیام آقای حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شانزدهم آذر در تقویم ما؛ نماد خردگرایی، آزادی‌خواهی و روز تجلیل از مبارزات سرنوشت‌ساز دانشجویی است. دانشجویان فهیم و بصیر کشور، همواره ثابت کردند که دانشجو نه فقط جوینده دانش، جوینده آزادی و استقلال هم هست.

این رخداد به خوبی ثابت کرد که قدم‌های استوار دانشجو، همواره همگام و همراه با ملت بزرگ ایران بوده و دانشجوی این سرزمین به همان اندازه که در عرصه دانش فعال است، در صحنه دفاع از کیان و هویت دینی و ملی خود نیز امیدآفرین و فداکار است.

دانشجویان مصداق نبض بیدار جامعه و سرمایه واقعی و ماندگار کشور و کلید سعادت فردای ایران عزیز هستند. دولت تدبیر و امید با تکریم رسالت تاریخی دانشجویان، نگاه نقادانه و مشارکت و حضور سازنده آن‌ها در تصمیم‌سازی‌ها را برای توسعه کشور، همواره فرصتی ارزنده می‌دانسته و می‌داند.

در همین دوره سخت و طاقت‌فرسای جنگ اقتصادی و شیوع کرونا که کشور با کمبودهای فراوان به ویژه در زمینه تجهیزات و امکانات بهداشتی و پزشکی مواجه شد، دانشگاهیان و دانشجویان پرتلاش ما در عرصه‌های مختلف علمی و صنعتی، نقشی پیشرو در کنترل و مهار کرونا داشتند و افتخاراتی خلق کردند که ثمرات آن در آینده بیشتر نمایان می‌شود.

از اینکه بر خلاف رویه هفت سال گذشته، امسال با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها و به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان دیدار حضوری با دانشجویان عزیز برایم میسر نشد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای روز دانشجو، این روز را به همه دانشجویان و دانشگاهیان تبریک می‌گویم و امیدوارم به زودی شرایطی فراهم شود تا بتوانم در سال پایانی دولت در جمع صمیمی شما دانشجویان عزیز حضور پیدا کنم.

عزّت و سرافرازی روزافزون همه دانشجویان و دانشگاهیان کشور را از درگاه خداوند بزرگ مسألت دارم.

حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

کد خبر: ۵۸٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha