۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
تقاضای نفت در سال ۲۰۲۱ به حالت اولیه بازمی‌گردد| بازار گاوی خواهد شد
گزارش بازار از گوشه و کنار بازارهای جهانی؛

تقاضای نفت در سال ۲۰۲۱ به حالت اولیه بازمی‌گردد| بازار گاوی خواهد شد

اویل پرایس پیش‌بینی کرد قیمت نفت در سال ۲۰۲۱ با افزایش خوش بینی ها در مورد واکسن کووید ۱۹ و کاهش تولید نفت اوپک به حالت سابق بازگردد.

بازار؛ گروه بورس جهان: به گزارش اویل پرایس، در حالی که سرمایه گذاران با نگرانی شاهد شیوع کووید ۱۹ و تأثیر آن بر قیمت و تولید بودند، بازار نفت پس از انتشار اخبار مثبت درباره واکسن صعودی شد. بیل اوگرادی، معاون اجرایی یک شرکت سرمایه گذاری در سنت لوئیس، به بلومبرگ گفت: این خبر خوبی نیست. احتمالاً تعطیلات ناامید کننده‌ای در پیش خواهد بود و این تقاضا را بالا می‌برد. هنوز هم، نشانه‌هایی از حیات در تقاضای جهانی نفت وجود دارد که فراتر از موج زودهنگام ویروس کرونا خود را نشان داده است.

تقاضای نفتی آسیا قوی و صعودی به نظر می‌رسد. در حالی که تقاضای نفت در اروپا و ایالات متحده همچنان ناامید کننده است، پالایشگاه ها در آسیا برای تهیه نفت خام از سراسر جهان در حال رقابت هستند و این امید را به بازار نفت می‌دهد که حداقل در یک منطقه تقاضا در سه ماهه چهارم تقویت شود.

مصرف بیش از حد نفت چین تا سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد یافت. چین نفت خود را در سال جاری که قیمت ها ارزان بود، ذخیره کرد و اندکی از آن را به بازار عرضه کرد. رویترز گزارش داد که پالایشگاه های خصوصی چین ۱۰۰ میلیون بشکه اضافی در سال ۲۰۲۱ ذخیره می‌کنند.

تقاضای نفت در مسیر احیا و بهبودی. بر اساس گزارش شرکت خدمات مالی آمریکا فیچ ریتینگز (Fitch Ratings)، تقاضای نفت خام سال آینده به دنبال اخبار امیدوارکننده در مورد واکسن ضد ویروس کرونا، احتمالاً دوباره به حالت قبل برمی‌گردد.

بانک گلدمن ساکس: بازار صعودی (بازار گاوی) در راه است. گلدمن ساکس در یک گزارش جدید گفت که نه تنها قیمت نفت در سال آینده افزایش می‌یابد، بلکه به زودی می‌توانیم شاهد "بازارهایی با ساختار گاوی (بازار صعودی) " هم‌تراز با ۲۰۰۰s باشیم. " این بانک می‌گوید کمبود سرمایه در خصوص کالاهای جدید، محرک های مالی به منظور بازگشت به حالت قبل از همه گیری ویروس کرونا و خطر تورم بالاتر همه نشانگر بازار گاوی در دهه ۲۰۲۰ است. در حالی که بهبودی نهایی اوضاع اقتصاد جهانی نوید بازگشت تقاضای کالا را می‌دهد، اما بازگشت بسیار بزرگتری هم می‌تواند در راه باشد. طبق این گزارش جدید، یک ابرچرخه کالایی جدید می‌تواند در راه باشد.  هیچ کمبودی در مورد تجزیه و تحلیل و پیش بینی تخصصی‌ای که خواستار بالا رفتن تقاضای نفت است، و "مقدار کمتر برای مدت طولانی" و یا حتی " مقدار کم برای همیشه" در چشم‌انداز قیمتی نفت وجود ندارد. با این حال، گلدمن ساکس در گزارش جدید خود می‌گوید که نه تنها واکسن امکان بازگشت تقاضا را فراهم می‌کند، بلکه مجموعه‌ای از عوامل در جهت ایجاد بازار ساختار گاوی برای کالاها در مدت بسیار طولانی‌تر را نیز نمایش می‌دهد. بانک سرمایه گذاری سه عامل عمده را برجسته کرد. عامل اول، " سرمایه گذاری کم در اقتصاد کهنه به دلیل یک دهه بازده ضعیف" بذر کمبود عرضه را در اقتصاد می‌کارد. سقوط قیمت‌ها بعد از همه گیری، کاهش سرمایه گذاری را تشدید کرده و تغییر جهت روند سرمایه گذاری شاخص ای اس جی، باعث دور شدن سرمایه از این "اقتصاد کهنه" شده است.

جنرال موتورز سرمایه‌گذاری روی وسایل نقلیه برقی را افزایش می‌دهد. جنرال موتورز به سرمایه گذاران گفت که قصد دارد ۲۷ میلیارد دلار برای وسایل نقلیه الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ هزینه کند که نسبت به برنامه های قبلی ۳۵ درصد افزایش هزینه داشته است. این خودروساز قصد دارد طی چهار سال آینده ۳۰ مدل مختلف را معرفی کند که قیمت برخی از آنها ارزان‌تر از ۳۵۰۰۰ دلار است. ماری بارا مدیر عامل جنرال موتورز در یک کنفرانس اتومبیل بارکلی گفت: "ما همه کارها را برای تسریع در استفاده گسترده از خودروهای برقی در دست اجرا داریم. " "ما می‌خواهیم بهرتین در صنعت خودروهای برقی باشیم. ”این شرکت قصد دارد هزینه تولید بسته های باتری را ۶۰ درصد کاهش دهد، این به معنای رسیدن به حدی برابر با هزینه وسایل نقلیه بنزینی تا سال ۲۰۲۵ است.

شرکت ایبردرولا قصد دارد بر هیدروژن تسلط یابد. این شرکت اسپانیایی در حال ساخت یک الکترولایزر ۲۰۰ مگاواتی است و برای سال های آینده ۶۰۰ مگاوات اضافی برنامه دارد.

اتحادیه اروپا ۳۰۰ گیگاوات نیروگاه بادی دریایی تا سال ۲۰۵۰ می‌خواهد. اتحادیه اروپا خواستار افزایش نیروگاه بادی دریایی با عنوان "استراتژی انرژی تجدید پذیر دریایی" از ۱۲ به ۳۰۰ گیگاوات تا سال ۲۰۵۰ است. در این میان، این طرح ۶۰ گیگاوات را تا سال ۲۰۳۰ می‌طلبد که به ۹۴۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.

نفت لیبی به ۱.۲۵ میلیون بشکه در روز رسید. طبق گفته شرکت ملی نفت این کشور، تولید نفت لیبی به ۱.۲۵ میلیون بشکه در روز رسیده است. تولید این کشور می‌تواند طی یک ماه به ۱.۳ هزار بشکه افزایش یابد.

قیمت گاز طبیعی در هوای معتدل کاهش می‌یابد. این هفته در حالی که ایالات متحده آب و هوای گرم تری را تجربه کرده بود قیمت گاز طبیعی به زیر ۷۰/۲ دلار رسید. قیمت ها در پایان ماه اکتبر، نزدیک به ۳ و نیم دلار افزایش یافته بود. تحلیلگران گلبر آسوشیتد (Gelber & Associated) در یادداشت اخیر خود گفته‌اند: "آب و هوای مطبوع نوامبر سناریوها را تغییر داده است"

کالیفرنیا ۹۰ درصد خودروهای برقی را برای شرکت های اوبر و لیفت در نظر می‌گیرد. قانون‌گذاران کالیفرنیا قانونی را در نظر می‌گیرند که لازم است ناوگان حمل و نقل تا سال ۲۰۳۰ تا ۹۰ درصد به شکل الکتریکی تبدیل شوند.

کالیفرنیا می‌خواهد دره امپریال به "دره لیتیوم "تبدیل شود. دره امپریال کالیفرنیا ذخایر گسترده‌ای از لیتیوم را در خود جای داده است. گزارشی در اوایل سال جاری نشان داد که دریای سالتون می‌تواند سالانه ۶۰۰ هزار تن لیتیوم تولید کند، تقریباً ۸ برابر کل تولید جهانی در سال ۲۰۱۹. تعداد فزاینده‌ای از شرکت ها و سرمایه گذاران معدن در حال بررسی پتانسیل لیتیوم منطقه هستند.

درخواست صنایع انرژی خورشیدی  از بایدن برای خاتمه دادن تعرفه های خورشیدی. صنعت خورشیدی می‌خواهد دولت بایدن از یک دستورالعمل را برای لغو دستور سال ۲۰۱۸ دولت ترامپ که تعرفه های مربوط به پانل های وارداتی را می‌گرفت، به کار ببندد.

تولیدکنندگان نفت خاورمیانه غرق در بدهی هستند. تولیدکنندگان نفت خلیج فارس به دلیل همه گیری ویروس کرونا، کاهش تقاضای و قیمت نفت، میلیاردها دلار را از درآمد نفتی خود از دست داده‌اند. به دلیل اینکه عمدتاً درآمد این دولت وابسته به نفت است، کسری بودجه در سراسر منطقه در حال افزایش است.

امارات متحده عربی موضع خود را در اوپک اعلام کرد. مقامات ناشناس امارات متحده عربی در اوایل هفته ادعا کردند که این کشور با توجه به دشواری‌هایی که به دلیل کاهش شدید تولید با آن روبرو است، در حال جدایی از اوپک است. اکنون، وزیر انرژی امارات متحده عربی رسماً به این ادعاها پاسخ داده است.

شرکت انبریج شرکت اسپکترا انرژی (Spectra Energy) را با قیمت ۳.۳ میلیارد دلار می‌خرد. انبریج سهام باقیمانده اسپکترا انرژی را به قیمت ۳.۳ میلیارد دلار خریداری خواهد کرد. موجودی انبریج در حال حاضر ۸۳٪ اسپکترا را در اختیار دارد.

سرمایه گذاران در حال انتقال سرمایه از سوخت های فسیلی به انرژی های تجدیدپذیر هستند. به گفته روزنامه چینی مورنینگ استار، سرمایه گذاران سرمایه ها را در زمینه انرژی های تجدیدپذیر اروپایی به حدود ۲ میلیارد یورو بین ماه های ژوئیه و سپتامبر رساندند که ۱۱ برابر بیشتر از یک سال قبل است. این در حالی بود که صندوق های انرژی متعارف کمتر از ۱۱۵ میلیون یورو گردش مالی داشتند.

کد خبر: ۵۸٬۸۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha