۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
نزدیک شدن قیمت خودرو در بازار آزاد به قیمت کارخانه
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران مطرح کرد

نزدیک شدن قیمت خودرو در بازار آزاد به قیمت کارخانه

موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در خصوص آخرین وضعیت بازار خودرو گفت: ریزش قیمت دلار از ۲۵ روز گذشته، باعث اُفت قیمت خودرو در بازار شده است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو تهران ضمن اشاره به اینکه بازار خودرو همچنان مسیر نزولی را در پیش دارد، اظهار کرد: این روزها به تبع کاهش نرخ ارز، قیمت خودرو در بازار آزاد روند نزولی دارد و از آن جهت بر قیمت خودرو نیز بسیار تاثیرگذار بوده است

او با اشاره به تعطیلی ۲ هفته ای در بازار خودرو و تغییرات قیمتی در آن، گفت: هنوز مشخص نیست که روند قیمت ها نزولی باشد یا صعودی و منتظر هستیم تا قیمت ها در بازار اعلام شود. بازار ۲ هفته تعطیل بود و تنها قیمتها در فضای مجازی اعلام میشد و نمایشگاه داران قیمت ها را در بازار رصد میکردند.

رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو در خصوص آینده قیمت خودرو در بازار آزاد، گفت: هنوز مشخص نیست که روند قیمت ها کاهشی باشد یا افزایشی و باید دید نوسانات نرخ ارز چه میزان است، میان قیمت خودرو و نرخ ارز، ارتباط نزدیکی وجود دارد. زمانیکه نرخ ارز کاهش یافت، قیمت خودرو نیز روند نزولی پیدا کرد.

موتمنی با بیان اینکه طی هفتههای اخیر در قیمت خودروها اعم از داخلی، خارجی و مونتاژیها بین ۲۰ تا ۲۷ درصد کاهش قیمت داشتهایم، گفت: پیشبینی ما این است که در هفتههای آتی این کاهش قیمت بیشتر شود، اما منتظر هستیم معاملات صورت گیرد تا قیمت های واقعی مشخص شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودرو گفت: براساس معاملات قیمتی در فضای مجازی، قیمت ها در بازار آزاد روند کاهشی داشته و به قیمت خودرو در کارخانه نزدیک شده است

کد خبر: ۵۸٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha