۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
تحقیق و تفحص‌ها از صنعت خودرو در مجلس تاکنون موفق نبوده است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تحقیق و تفحص‌ها از صنعت خودرو در مجلس تاکنون موفق نبوده است

دهقانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اذعان به اینکه طرح‌های تحقیق و تفحص تاکنون جوابگو نبوده است، تصریح کرد: متاسفانه با وجود چنین طرح‌هایی، هنوز هم مشکلات صنعت خودرو باقی است.

به گزارش بازار، الله وردی دهقانی با اشاره به اینکه قرار است یک طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در دستور کار مجلس قرار گیرد، گفت: در هر دوره مجلس یک طرح تحقیق و تفحصی در زمینه خودرو به کمیسیون های مجلس می آید و متاسفانه همیشه هم ابتر باقی می ماند.

وی با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از خودروسازها اظهار کرد: علت اینکه در هر دوره از مجلس طرح مشابهی در این رابطه وجود دارد آن است که جامعه، مردم و نمایندگان آنها حرف هایی برای گفتن دارند و فکر می کنند با اجرای تحقیق و تفحص، مشکلات را از سر راه بردارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه طرح های تحقیق و تفحصی که تاکنون اجرا شده است، جواب گو نبوده است، تصریح کرد: متاسفانه با وجود چنین طرح هایی، هنوز هم مشکلات صنعت خودرو باقی است و حل نشده است. امیدوار هستیم در این دوره و سال های آتی طرح های تحقیق و تفحص به درستی انجام شود.

بهرام شهریاری با اشاره به بودجه سال آینده و احتمال واردات خودرو گفت: سوال اساسی این است چرا به این نتیجه رسیده ایم که تولید خودرو در کشور صرفه ندارد و واردات آن بهتر است و دولت از محل واردات، درآمدی ایجاد می کند.

وی با اشاره به مشکلات زیاد صنعت خودرو در کشور تصریح کرد: دلیل این مشکلات و عدم اعتماد جامعه به این صنعت، فرصت سوزی هایی است که مدیران خودروسازی انجام داده اند و طی سال های گذشته با غلفت و تعلل که ناشی از دولتی بودن آن است، این مشکلات بروز کرده است.

این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه غفلت های مدیران خودرویی فرصت اشتغال زایی و ایجاد درآمد سرانه را می گیرد، اظهار کرد: با واردات خودرو عملا فرصت ها بیش از پیش از بین می روند و آن را می توان یک نوع بی تدبیری دانست.

وی افزود: اگر صنعت خودرو کشور را با صنعت خودروی کره جنوبی مقایسه کنیم که البته یک مقایسه اشتباه است، متوجه می شویم آنها به صورت پیوسته و با برنامه کار کرده اند و ما ناپیوسته و بدون برنامه کار کرده ایم.

الله ورودی با اشاره به تصویب قانون خودرو در دهه ۷۰ در مجلس عنوان کرد: صنعت خودروسازی تنها صنعت است که دارای قانون مشخص و متمایزی است و همان زمان که این قانون مصوب شد، این فرصت را داشتیم که تبدیل به یک خودروساز مهم و معتبر شدیم. در واقع همان طور که در عرصه نظامی توانستیم تبدیل به یک قدرت شویم، می توانستیم در حوزه خودرو نیز تبدیل به یک اعتبار بین المللی شویم اما به دلیل دولتی بودن و انحصاری بودن باعث فرصت سوزی شدیم.

کد خبر: ۵۸٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha