۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
ایمنی بالای ۷۰ درصد واکسن کرونای ایرانی
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد

ایمنی بالای ۷۰ درصد واکسن کرونای ایرانی

محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: ایمنی واکسن کرونای ایرانی در بخش حیوانی خوب بوده و بالای ۷۰ درصد ایمنی داشته است.

به گزارش بازار، مینو محرز گفت: اگر نتایج مطالعات انسانی واکسن ایرانی هم مانند مرحله حیوانی آن خوب و موفقیت‌آمیز باشد، امیدواریم تا اواخر تیر به تولید برسد.

وی با اشاره به اینکه واکسن کرونایی که تولید شده مانند واکسن‌هایی است که در کشورهایی مانند چین و روسیه ساخته شده است گفت: داوطلبان باید بین ۱۸ تا ۵۰ سال بوده، سالم باشند، بیماری خاصی نداشته باشند، قبلا به کرونا مبتلا نشده باشند و تست کووید ۱۹ آن‌ها هم منفی باشد.

مینو محرز درباره چگونگی تولید واکسن کرونا نیز گفت: در تولید این واکسن با هیچ شرکت خارجی همکاری نداریم و همه مراحل تحقیق را خودمان پیش برده‌ایم. ویروس واکسن را تهیه کرده‌ایم و مرحله حیوانی را گذرانده‌ایم و از کمیته اخلاق هم مجوز گرفته‌ایم و قرار است وارد مرحله آزمایش انسانی شود.

وی با بیان اینکه ساخت این واکسن به روش سنتی است؛ یعنی از ویروس ضعیف‌شده برای تولید آن استفاده می‌شود گفت: کشورها موظفند تا هر نوع واکسنی را که با نسبت‌های مختلف امکان ایمنی‌زایی داشته باشد، تولید کنند تا مردم این کشورها در برابر بیماری ایمن شوند تا بتوان بیماری را در سطح جهانی کنترل و مهار کرد.

این فوق تخصص درباره میزان مورد نیاز تزریق واکسن برای ایمنی مورد نیاز گفت: رقم اعلامی برای تزریق واکسن به ۲۰ درصد جمعیت با تعداد مبتلایانی که تا کنون درگیر بیماری شده‌اند می‌تواند ایمنی نسبی را برای ما ایجاد کند؛ زیرا تا به امروز عده زیادی از افراد جامعه دچار بیماری شده‌اند و دیگر این افراد نیاز به تزریق واکسن ندارند. همچنین افرادی هم که به کووید مبتلا نشده‌اند اگر تحت تزریق واکسن قرار گیرند اطمینان حدودی به ما خواهند داد.

محرز درباره قیمت واکسن کرونای ایران نیز گفت: رایگان بودن توزیع واکسن بستگی به این دارد که چقدر در این بخش سرمایه‌گذاری شده است؛ بنابراین اگر این امکان وجود داشته باشد که واکسن را به رایگان در اختیار همه قرار دهیم نقطه مطلوب خواهد بود، اما اگر این امکان وجود نداشته باشد باید افراد باریسک بالا مانند سالمندان، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای همچون بیماران قلبی و ریوی، افراد مبتلا به دیابت و چاق به رایگان تحت واکسیناسیون قرار گیرند و در کنار آن‌ها کادر درمان هم باید از این امتیاز برخوردار باشند. البته این را هم نباید فراموش کنیم که اگر بخواهیم تزریق واکسن مؤثر باشد باید همه افراد جامعه را تحت واکسیناسیون قرار دهیم.

کد خبر: ۵۸٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha