۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
دیگر رمز ارزها از مسیر رشد جا نماندند؛ رشد چشمگیر دومین رمز ارز بزرگ طی ۷ روز
همراه با رشد بیت کوین؛

دیگر رمز ارزها از مسیر رشد جا نماندند؛ رشد چشمگیر دومین رمز ارز بزرگ طی ۷ روز

همانطور که بیت کوین در حال فتح قله های رشد خود است، سایر رمز ارزها هم از این قافله جا نمانده اند و در مسیر رشد گام برداشته اند.

بازار؛ گروه بورس: سایت «دبلیو رال تک وایر» نوشت: افزایش چشمگیر بیت کوین ممکن است بیش از حد حدس و گمان به نظر برسد. با این حال به جز بیت کوین، برخی از ارزهای رمزنگاری شده دیگرهم  با افزایش موج مواجه شده اند. در حالی که بیت کوین در هفته گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته و کمی بیشتر از ۲۰ هزار دلار به بالاترین سطح خود رسیده است، اتریوم - دومین رمزنگاری بزرگ پس از بیت کوین - در هفت روز گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش را تجربه کرده است.

در همین حال ریپل، سومین ارز رمزنگاری شده بزرگ، تقریباً ۲۵ درصد رشد کرده است. لایت کوین، پولکادات، کاردانو و استلار که همگی در میان ده ارز بزرگ رمزنگاری شده قرار دارند نیز سود بیشتری نسبت به بیت کوین کسب کرده اند.

گرِگ کینگ، مدیر Osprey Funds، که در حوزه سرمایه گذاری رمزارزها فعالیت دارد، گفت: بخشی از آنچه در جریان است مفهوم ریاضیات ساده است. سکه های کوچکتر می توانند حرکت [درصدی] بیشتری داشته باشند و تعداد زیادی سکه دیگر نیز وجود دارد که مردم می توانند در آنها سرمایه گذاری کنند.

 از آنجایی که، بیت کوین به طور قابل توجهی بزرگتر از سایر ارزهای رمزپایه است که اغلب از آن به عنوان آلت کوین (Altcoin) یاد می شود. در حالی که ارزش فعلی کل بیت کوین در گردش حدود ۳۶۰ میلیارد دلار است. مجموع ارزش اتریوم ۷۰ میلیارد دلار است و ریپل حدود ۳۰ میلیارد دلار است. همچنین لایت کوین، پنجمین بزرگترین رمزارز، زیر ۶ میلیارد دلار را دراختیار دارد.

پایین بودن نرخ بهره و ارزش دلار عامل صعود رمزارزها
اما این سکه های کوچکتر تا حدی سوار هیاهویی هستند که بیت کوین را به رکورد جدیدی رسانده است. بیت کوین به واسطه ارزش پایین دلار، انتظار دارد که یک دوره طولانی مدت با نرخ بهره فوق العاده پایین و در نهایت تورم را تجربه کند. به طوری که  این موضوع جذابیت یک ارز دیجیتال را افزایش می دهد.

مایکل شائولوف، مدیرعامل Fireblocks، یک شرکت امنیت دارایی دیجیتال، معتقد است که انفجار در ارزهای رمزنگاری شده نتیجه شرایط اقتصادی است. وی گفت: راه اندازی قریب الوقوع لیبرا با پشتیبانی فیس بوک، که در مرحله تغییر نام تجاری به عنوان Diem است، همچنین ممکن است منجر به روی آوردن افراد بیشتر به  ارزهای رمزپایه شود.

از سوی دیگر ممکن است سرمایه گذاران به سمت ارزهای رمزنگاری شده دیگر گرایش پیدا کنند زیرا می ترسند بیت کوین به یک معامله مومنتوم (استراتژی معامله مومنتوم این است که با فزایش قیمت، خریداران را جذب می‌کند و کاهش قیمت، فروشندگان را جذب می‌کند.) تبدیل شود.

برد گارلینگهاوس، مدیرعامل Ripple، شرکتی که به راه اندازی ریپل کمک کرده است، به تازگی در مصاحبه ای با جولیا چاترلی، خبرنگار سی ان ان گفت: چیزی که فکر می کنم را  بیشتر و بیشتر خواهید دید ... این است که مردم درک کنند وقتی فقط روی یک دارایی سرمایه گذاری می کنند، آنگاه ریسک بیشتری را باید متحمل شوند. از این رو بایستی متنوع سازی مدنظر قرار گیرد چراکه تنوع، خطر را کاهش می دهد.

این درحالی است که کارشناسان دیگرهم موافقند که سرمایه گذاران نمی توانند فقط روی بیت کوین سرمایه گذاری کنند.
 راچید اجاجا مدیر عامل و بنیانگذار AllianceBlock، طی ایمیلی به سی ان ان بیزنس گفت: من می توانم یک سناریو را پیش بینی کنم که در آن اتریوم می تواند به طور بالقوه عملکرد بیت کوین را طی سال آینده یا حدود آن بهتر کند. در حالی که ریپل نیز سرانجام از روند نزولی خود خارج شده است.

هرچند اخیراً بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده عملکرد خوبی داشته اند، اما برخلاف بیت کوین، بسیاری از آنها هنوز بسیار پایین تر از قله های صعود خود هستند.

نیکولاس پلکانوس رئیس معاملات شرکت بلاکچین NEM، به رمزارز اتریوم اشاره کرد که هم اکنون در حدود ۶۱۵ دلار معامله می شود،  که بیش از ۵۰ درصد از بالاترین سطح خود  یعنی از ۱۴۰۰ دلار از اوایل سال  ۲۰۱۸ است.

وی گفت: تقاضای بیشتری از مجریان مالی اصلی در مورد ارزهای رمزپایه وجود دارد و سوال اصلی این است که ارزش نسبی این آلت کوین ها در مقایسه با بیت کوین چیست؟ احتمالاً روند صعودی در اتریوم بیش از بیت کوین است.

گای هیرش، مدیر عامل در eToro، یک شرکت کارگزاری و بازرگانی، افزود: اخیراً علاقه بیشتری به اتریوم و ریپل وجود دارد زیرا آنها اعتبار بیشتری را کسب کرده اند.

برخی از ارزهای رمزپایه حتی کوچکتر ممکن است حتی بیشتر هم جذاب شوند. توکن های دیجیتالی مانند وی چین، ترا و کامپاند فقط در هفته گذشته بیش از ۲۵ درصد جهش داشته اند.

دون گوو، مدیرعامل گروه Broctagon Fintech، در ایمیلی به سی ان ان بیزنس گفت: همه آلت کوین های بزرگ به صورت سکه های کوچک آغازبه  فعالیت کرد ه اند و اگر بازار رمزنگاری روند صعودی داشته باشد، متوجه خواهیم شد که بسیاری از سرمایه گذاران کوچکتر واقعاً به دنبال سرمایه گذاری در سکه های کوچکتر هستند تا امیدوار باشند که برنده این فضا خواهند شد.

از طرفی این مساله می تواند نشانه ای برای بازار گسترده ارزهای رمزپایه باشد و این همان چیزی است که سرمایه گذاران سهام متوجه می شوند که باید در سهام کوچک سرمایه گذاری کنند و نه فقط در سهام فناوری های غول پیکر که بر شاخص اس اند پی ۵۰۰ (S&P ۵۰۰) و نزدک تسلط دارند.

 در عین حال که دنیس وینوکووروف، رئیس تحقیق در بخش دارایی دیجیتال کارگزاری Bequant، گفت: ارزهای بیشتر از بیت کوین در بازار ارزهای رمزپایه وجود دارد، درست مثل سهامهایی که در بازار سهام بیشتر  از سهام اپل وجود دارد.

کد خبر: ۵۸٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha