۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
۳۱ هزار میلیارد تومان در بودجه ۹۹ صرفه‌جویی شد
معاون رئیس‌جمهور:

۳۱ هزار میلیارد تومان در بودجه ۹۹ صرفه‌جویی شد

نوبخت، معاون رئیس جمهور تاکید کرد: سیاست سازمان برنامه و بودجه این بود که در عین صرفه جویی به معیشت مردم بپردازیم تا نسبت به تورم، معیشت بهتری داشته باشند. خوشبختانه رشد اقتصادی کشور نیز بنا به گزارش مرکز آمار، حاکی از رشد مثبت ناخالص ملی در تابستان امسال است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان برنامه و بودجه، محمدباقر نوبخت؛ امروز همچون سال‌های گذشته پس از ارائه لایحه بودجه سنواتی به مجلس، نشستی با اصحاب رسانه برای تبیین ابعاد لایحه بودجه ۱۴۰۰ برگزار کرد.

معاون رئیس جمهور به همراه تنی چند از معاونین خود آقایان پورمحمدی، پوراصغری، عدل و رمضانپور در این نشست حضور یافت. گفتنی است به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و دستورالعمل ابلاغی ستادملی کرونا؛ اغلب خبرنگاران در این نشست به صورت غیرحضوری مشارکت دارند.

در ابتدای این نشست رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گزارشی از روند تحقق بودجه سال جاری ارائه داد که حاکی از رشد مثبت ناخالص ملی در تابستان امسال به استناد گزارش مرکز آمار، افزایش صرفه جویی و افزایش حقوق و مزایای کارکنان دولت بود.

وی با اشاره به اینکه منابع پیش بینی شده در بودجه ۱۳۹۹ بالغ بر ۵۷۱ میلیارد تومان بود؛ ادامه داد: ۳۸۴ هزار میلیارد تومان برای شش ماهه اول در نظر گرفته شده بود. از این میزان ۳۳۴ هزار میلیارد به خزانه واریز شد که نشان می‌دهد فقط ۵۰ هزار میلیارد تومان از منابع پیش بینی شده در ۸ ماهه اول امسال محقق نشد.

نوبخت در بخشی از این گزارش با تاکید بر اینکه دولت ۳۱ هزار میلیارد تومان نسبت به قانون سال ۱۳۹۹ کمتر مصرف کرده اما ۵۳ درصد حقوق و مزایا را افزایش داده است؛ متذکر شد: در این مسیر از منابع بانک مرکزی استقراض نکردیم و حتی آقای همتی از این اقدام  تشکر کرد که بودجه ۱۳۹۹ فشاری به بانک مرکزی وارد نکرده است.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: سیاست سازمان برنامه و بودجه این بود که در عین صرفه جویی به معیشت مردم بپردازیم تا نسبت به تورم، معیشت بهتری داشته باشند. خوشبختانه رشد اقتصادی کشور نیز بنا به گزارش مرکز آمار، حاکی از رشد مثبت ناخالص ملی در تابستان امسال است.

کد خبر: ۵۸٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha