۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
۳۰ میلیون خودرو الکتریکی در اتحادیه اروپا تا ۲۰۳۰
دهه آینده، رقابت خودروسازان

۳۰ میلیون خودرو الکتریکی در اتحادیه اروپا تا ۲۰۳۰

اتحادیه اروپا قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۳۰ میلیون خودرو بدون آلاینده را در جاده‌ها داشته باشد. بنابه گزارش شورای بین المللی حمل و نقل پاک، این یک قدم بزرگ نسبت به ۱.۸ میلیون خودروی برقی و پلاگین هیبریدی هست که در پایان سال گذشته در اروپا ثبت شده است.

بازار؛ گروه  خودرو: کمیسیون اروپا تدابیری را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به میزان یک چهارم را در بخش حمل و نقل هدف قرار داده است. براساس سندی که منتشر شده است، اتحادیه اروپا قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۳۰ میلیون خودرو بدون آلاینده را در جاده‌ها داشته باشد. بنابراین خودروسازان مکلف به ساخت محصولاتی شده که سوخت جایگزین انرژی فسیلی داشته باشند. هدف اتحادیه اروپا برای بهبود شرایط کیفی هوا و زیست محیطی تا سال ۲۰۵۰ بدون اتخاذ تدابیر جاه طلبانه برای کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی در حمل و نقل محقق نخواهد شد.

بنابه گزارش شورای بین المللی حمل و نقل پاک، این یک قدم بزرگ نسبت به ۱.۸ میلیون خودروی برقی و پلاگین هیبریدی است که در پایان سال گذشته در اروپا ثبت شده است. لازم به ذکر است که هیبریدی‌ها بدون آلایندگی نیستند. فروش خودروهای جدید با کمترین میزان آلایندگی و مصرف سوخت‌ فسیلی در اروپا به سرعت درحال رشد است، این موضوع با وجود شیوع ویروس کرونا نیز محقق شده است. براین اساس، صنعت خودروسازی اروپا هشدار داده که کمبود زیرساخت می‌تواند مانع فروش خودروهای پاک در آینده شود.

هرچند که سند اتحادیه اروپا تخمین زده که تا سال ۲۰۳۰ حدود ۳ میلیون ایستگاه شارژ عمومی و هزار ایستگاه سوخت هیدروژن نیاز خواهد بود. این طرح گسترده با فرصت‌های که ایجاد می‌کند نیاز بودجه‌ای خود را تامین خواهد کرد. اروپا از سال آینده استانداردهای سختگیرانه‌تری برای انتشار دی اکسید کربن وضع خواهد کرد. این استاندارد از ۲۰۲۵ برای کامیون‌ها و اتوبوس‌ها الزامی خواهد شد.

کد خبر: ۵۸٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha