۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
بومی سازی روغن موتور هواپیماهای سبک در کشور

بومی سازی روغن موتور هواپیماهای سبک در کشور

یک شرکت دانش بنیان موفق به بومی سازی روغن موتور هواپیماهای سبک شد.

به گزارش بازار، محمدجواد خواجه مدیرعامل این شرکت گفت: هواپیماهای سبک ازدونوع موتور پیستونی و هواخنک استفاده می کنند که هردونوع روانکار مورد استفاده در این هواپیمادر داخل کشور بومی ساز شده است.

محمدجواد خواجه با بیان اینکه هواپیماهای سبک که در گروه هوانوردی عمومی قرار می گیرند در آموزشگاه های خلبانی پایه و پروازهای تفریحی استفاده می شوند گفت: بومی سازی فناوری تولید این روغن‌ها ۳ سال زمان برده و هم اکنون با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مشارکت یکی از شرکت های تولید کننده روغن موتور در ایران به تولید انبوه رسیده است.

وی با بیان اینکه روغن موتورهای تولید شده از ابتدای امسال مورد استفاده شرکت های هواپیمایی قرار گرفته است گفت: روغن های تولیدی در آزمون های میدانی استانداردهای لازم را اخذ کرده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه هم اکنون برروی بومی سازی روانکارهای مورد استفاده در موتورهای جت کار می کنیم گفت: مراحل فرموله کردن این روغن ها که در انواع هواپیماهای مسافربری و تجاری کاربرد دارند، به اتمام رسیده و این روغن ها هم اکنون درحال طی کردن آزمون های میدانی هستند.

خواجه با بیان اینکه سالانه یک میلیون لیتر انواع روانکارها در صنعت هوایی کشور استفاده می شود افزود: با بومی سازی روانکارهای موتور جت در داخل کشور از واردات ۱۵ میلیون دلار انواع روانکارهای هوایی بی نیاز خواهیم شد.

وی افزود: روغن موتورهای تولید شده در داخل شور علاوه براینکه از نظر کیفیت با محصولات مشابه خارجی برابری می کند، از نظر قیمت ۵۰ درصد نمونه خارجی است.

این محقق و پژوهشگر عرصه روانکارهای هوایی درپایان افزود: هم اکنون ۴ شرکت در دنیا روانکارهای صنعت هوایی را تولید می کنند که با تولید انبوه روغن موتور جت درداخل کشور، ایران نیز جزو معدود کشورهایی خواهد بود که به فناوری تولید این محصول دست پیدا کرده است.

کد خبر: ۵۸٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha