۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
مدیران سازمان بورس با عدم ارایه لیست متخلفان، مانع پیگیری‌های مجلس شده‌اند
نایب رئیس مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه:

مدیران سازمان بورس با عدم ارایه لیست متخلفان، مانع پیگیری‌های مجلس شده‌اند

قاضی زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس گفت: مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار با اهمال و ترک فعل در وظائف نظارتی خود، بعد از چهار ماه هنوز لیست متخلفان و مسببان سقوط شاخص بازار سرمایه را به مراجع قضائی ارائه نکرده اند و مانع پیگیری های مجلس و مراجع قضائی شده اند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید امیرحسین قاضی زاده‌هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه نوشت: مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار با اهمال و ترک فعل در وظائف نظارتی خود طبق ماده ۵۲ قانون بورس اوراق بهادار بعد از ۴ ماه هنوز لیست متخلفان و مسببان سقوط شاخص بازار سرمایه را به مراجع قضائی ارائه نکرده اند و مانع پیگیری های مجلس و مراجع قضائی شده اند.

متن نامه نایب رئیس مجلس به شرح زیر است:

حضرت آیت الله رئیسی دامت برکاته العالی

ریاست محترم قوه قضایه

سلام علیکم

احترام، مستحضرید بازار سرمایه که اخیرا با استقبال مردم مواجه گردید، فرصت ارزشمندی جهت تامین منابع و شکوفایی اقتصاد کشور است، اما متاسفانه رانت خواران و وابستگان اقتصاد دولتی، با چنبره خود به اقتصاد کشور و برخی شرکت‌های خصولتی با دعوت مردم توسط رئیس جمهور محترم، موجب رشد حبابی سهام مرتبط این شرکت ها شدند و نهایتا بازار سرمایه را به قتلگاه سرمایه‌های مردم تبدیل کرده‌اند.

ضمن تشکر از اینکه به درخواست اینجانب دادستان محترم تهران را مامور به بررسی موضوع نموده اید. متاسفانه مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار با اهمال و ترک فعل در وظائف نظارتی خود طبق ماده ۵۲ قانون بورس اوراق بهادار بعد از ۴ ماه هنوز لیست متخلفین و مسببین سقوط شاخص بازار سرمایه را به مراجع قضائی ارائه نکرده اند و مانع پیگیری های مجلس و مراجع قضائی شده اند.

البته سازمان بورس که مسئول نظارت بر بازار سرمایه می‌باشد، در مورد چرائی رشد سهام بی‌ارزش برخی شرکت‌های خصولتی و ضرر و زیان هنگفت مردم حتی بسک گزارش و باخبر در مورد اسامی متخلفین به مراجع قضائی نداده اند، لازم است اعضای شورای عالی بورس، مدیران سازمان بورس و وزرای اقتصادی دولت نسبت به نقش خود پیرامون صعود کنترل نشده بازار و سقوط ناگهانی آن و به یغما رفتن سرمایه مردم و ترک با سوء فعل هایی که داشته اند مورد مواخذه قرار گیرند.

از آنجایی که سازمان بورس به وظیفه خود عمل نکرده است، اینجانب به نمایندگی از مردم، لیست متهمین در موضوع بازارگردانی و شرکت هائی که با عملکرد سوء خود باعث سقوط شاخص بازار سرمایه شده اند را جهت رسیدگی و برخورد لازم به پیوست تقدیم میکنم.

امید است با دستور صریح و سریع حضرتعالی دادستان محترم تهران به عنوان مدعی العموم اقدام لازم و قاطع را انجام دهند.

کد خبر: ۵۸٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha