۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
 آغاز فروش گوشت آزمایشگاهی در سنگاپور
برای نخستین بار در جهان صورت گرفت

آغاز فروش گوشت آزمایشگاهی در سنگاپور

سنگاپور مجوز عرضه گوشت تولید شده در آزمایشگاه را صادر کرد.

به گزارش بازار، سنگاپور مجوز عرضه گوشت مرغ تولید شرکت نوپای Eat Just را تأیید کرد. به گفته این شرکت، این نخستین بار است که یک کشور مجوز عرضه گوشتی را که از کشتن حیوانات تولید نمی‌شود صادر کرده است.

این گوشت که قرار است در قالب ناگت عرضه شود، در آینده نزدیک در یک رستوران و با قیمتی برابر با گوشت جوجه و مرغ باکیفیت ارائه خواهد شد.

تقاضا برای جانشین‌های گوشت سنتی به دلیل نگرانی‌ها درباره تأثیر آن بر سلامت انسان، شرایط حاکم بر نگهداری حیوانات و مسائل محیط زیستی رو به افزایش است. عرضه جانشین‌های گیاهی گوشت در رستوران‌ها و فروشگاه‌ها نیز به شکلی چشمگیر رو به افزایش است.

اما «گوشت پاک» یا «گوشت بهینه‌سازی‌شده» که بر اساس سلول‌های ماهیچه‌ای حیوانات در آزمایشگاه تولید می‌شود، پدیده‌ای نوین است و نخستین مراحل عرضه را پشت سر می‌گذارد. در حال حاضر هزینه تولید این گوشت بالاست.

سنگاپور، با ۵.۷ میلیون نفر جمعیت، هم‌اکنون تنها ۱۰ درصد از مواد غذایی مورد نیازش را تولید می‌کند اما قصد دارد با حمایت از طرح‌ها و فناوری‌های نوپا، این رقم را در یک دهه آینده افزایش دهد.

بنا بر اعلام شرکت Eat Just (خوراک عادلانه) که دفتر اصلی آن در سان فرانسیسکو است، ممکن است مجوز عرضه این گوشت در آمریکا نیز به زودی صادر شود.

بیش از ۲۰ شرکت در جهان در حال کار بر روی راهکارهای مختلفی برای تولید انواع گوشت مرغ و گاو و گوساله آزمایشگاهی هستند تا سهمی از بازار «جانشین‌های گوشت سنتی» را از آن خود کنند؛ بازاری که بنا بر اعلام بارکلیز، ارزش آن تا سال ۲۰۲۹ به ۱۴۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

کد خبر: ۵۸٬۰۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha