۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳
جهش تجارت بین‌المللی گروه ۲۰ در ۳ ماهه سوم ۲۰۲۰

جهش تجارت بین‌المللی گروه ۲۰ در ۳ ماهه سوم ۲۰۲۰

بررسی‌ها نشان می‌دهد تجارت بین‌المللی G۲۰ در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ و با شروع اقدامات قرنطینه در سراسر جهان، به‌شدت رشد کرده به‌گونه‌ای که صادرات کشورهای عضو این گروه ۲۱.۶ درصد و واردات آنها ۱۸.۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بازار، تجارت بین‌المللی G۲۰ در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ پس از سقوط چشمگیر آن در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰، با شروع اقدامات قرنطینه در سراسر جهان، به‌شدت رشد کرده است تا جایی که بررسی‌ها از افزایش ۲۱.۶ درصدی صادرات و رشد ۱۸.۱ درصدی واردات این گروه حکایت دارد.

باوجود این بهبود قابل‌توجه در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰، همچنان تجارت بین‌الملل حدود ۵ درصد کمتر از سطح قبل از شیوع همه‌گیری در سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۹ و حدود ۱۰ درصد پایین‌تر از بالاترین میزان در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۸ است.

علاوه بر این، آمار اقتصادی ماه اکتبر مربوط به کشورهایی که داده‌هایشان در دسترس است، نشان می‌دهد که تجدید محدودیت‌های قرنطینه‌ای در بسیاری از اقتصادها، ممکن است موجب کاهش فعالیت‌های تجارت بین‌المللی شود.

صادرات و واردات در آمریکای شمالی جهش چشمگیری داشت. صادرات و واردات در کانادا به ترتیب با ۳۱.۱ و ۳۲.۳ درصد، در ایالات‌متحده با ۲۳.۶ درصد و ۱۸.۵ درصد و در مکزیک با ۲/۵۰ و ۱۸، ۵ درصد رشد مواجه شد. باوجود این تحولات مثبت، میزان تجارت در این منطقه همچنان کمتر از میزان آن در دوران پیش از همه‌گیری است.

اروپا در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ شاهد بازگشتی مشابه بود. در اتحادیه اروپا، صادرات ۲۷.۴ درصد و واردات ۲۲.۴ درصد افزایش یافت، صادرات در فرانسه، آلمان و ایتالیا به ترتیب ۳۵.۹ درصد، ۲۸.۲ درصد و ۴۰.۸ درصد افزایش داشت و واردات نیز ۳۰.۷ درصد، ۱۷.۸ درصد و ۲۹.۸ درصد رشد داشت. در انگلستان صادرات ۲۳.۸ درصد و واردات ۳۱.۰ درصد افزایش داشته است.

در روسیه، در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰، علی‌رغم افزایش شدید بیش از ۴۰ درصدی قیمت نفت خام، صادرات با افزایش ۱۰.۶ درصدی و واردات با ۷.۰ درصدی، مواجه شد و این کشور رشد متعادل‌تری را تجربه کرد.

در برزیل و ژاپن، واردات برای سومین فصل متوالی کاهش یافت (به ترتیب ۸.۹ و ۵.۳ درصد) و اگرچه صادرات با رشد متوسطی (با ۱.۶ درصد و ۱۱.۶ درصد) روبرو بود، اما صادرات و واردات این کشور همچنان به ترتیب ۷ و ۶ درصد پایین‌تر از سطح قبل از همه‌گیری باقی مانده است.

در میان کشورهای G۲۰، تنها چین شاهد بهبود تجارت (صادرات ۹.۶ درصد و واردات ۱۳.۷ درصد افزایش در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰) و دستیابی به سطحی بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری بوده است.

کد خبر: ۵۸٬۰۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha