۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
گزارشی از آثار مصوبات ستاد مبارزه کرونا بر فضای کسب و کار به مجلس ارائه نشده است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

گزارشی از آثار مصوبات ستاد مبارزه کرونا بر فضای کسب و کار به مجلس ارائه نشده است

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید دارد که ستاد ملی مبارزه با کرونا باید با مجلس هماهنگی های لازم را داشته باشد و گزارشی از آثار مصوباتش بر فضای کسب و کار را به خانه ملت ارائه دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی داورانی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۱۲ آذر) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: ضمن گرامی داشت سالروز شهادت شهید مدرس نماد عزت و اقتدار خدمتگذاری، شهادت دانشمند هسته ای شهید عزیز دکتر فخری زاده بزرگوار را خدمت همه مردم  و خانواده ایشان تسلیت عرض می کنم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از شورای عالی امنیت ملی و همه دستاندرکاران در حوزه اجرا درخواست داریم که خون این شهید عزیزمان با رویکرد مقاومت در مقابل جبهه استکبار منجر به ایجاد اقتدار هر چه بیشتر نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه هسته ای بشود که امیدواریم این موضوع در دستور کار همه متولیان اجرا قرار بگیرد.

وی با بیا اینکه در خصوص مسائل ملی و استانی نکاتی دارد، بیان کرد: جا دارد از زحمات همه مجاهدت ها در عرصه سلامت، پزشکیان، پرستاران و کادر درمانی که این روزها تلاش های بسیار زیادی کردند، تشکر کنیم، به ویژه از دو شهید عزیز در استان کرمان دکتر شهید بهشتی در شهرستان راور و همچنین پرستار شهید خانم شاهمرادی در شهرستان کرمان تجلیل می کنیم.

این نماینده مجلس بیان کرد: در ارتباط با مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا انتظار این بود که آقای رئیس هماهنگی لازم با مجلس شورای اسلامی داشته باشد، همکاران ما هیچ اطلاعی از آخرین وضعیت مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در حوزه مباحث اقتصادی و تاثیر آن بر فضای کسب و کارها و موضوعات مختلف و واحد های صنفی نداریم.

پورابراهیمی در ادامه نطق اظهار داشت: کسب و کارهای فرهنگی و هنری امروز به دلیل  عدم توجه لازم و بی توجهی در این بخش رو به نابودی هستند ودراین باره هیچ اطلاع رسانی نمی شود، از رئیس مجلس درخواست می کنیم گزارش کامل مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و گزارش عملکرد در ارتباط با آن را به کمیسیون های تخصیصی به ویژه کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه وعده انتقال آب از خلیج فارس بعد ازتلاش هایی انجام شد به فضل الهی با تامین مالی ۲ هزار میلیارد تومان در سال ۹۷، بزرگترین پروژ آب خاورمیانه عملیاتی شد، در خواست بنده از متولیان و شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی این است که هر چه سریعتر خط دوم انتقال آب به استان های یزد، کرمان، هرمزگان و سایر استان های جدید که درخواست دارند مثل استان های فارس و اصفهان عملیاتی شود.

وی خطاب به وزیر نفت بیان کرد: آقای زنگنه وضعیت کسری گاز برای توسعه صنعتی در استان کرمان کاملا مشهود است دستور رسیدگی سریع بدهید.  

این نماینده مجلس گفت: با وجود همه تذکرات قبلی عملیات اجرایی مسیر ریلی کرمان- یزد بخش جزیی انجام شد و بخش عمده آن باقی مانده است همچنین از وزیر راه و شهرسازی می خواهم جاده شهداد- نهبندان که بزرگترین مسیر ارتباطی استان کرمان با خراسان جنوبی است را سامان دهند با وجود پیگیری های انجام شده تا امروز مسیر به صورت کامل بازگشایی نشده است به داد مردم محروم شهداد برسید.

پورابراهیمی تاکید کرد: آقای وزیر چند بار در خصوص مسیر جاده کرمان-چترود- راور جلسه داشتیم  چندبار دیگر باید تاکید کنیم و تا کی باید در این جاده مردم کسته دهیم هر چه زودتر در این باره تصمیم گیری کنید.

این نماینده مجلس گفت: آقای رزم حسینی یکی از برنامه های شما برای وزارت صمت آزادسازی معادن بود امروز هنوز آزاد سازی معادن مهم در استان ها با وجود تاکید شما عملیاتی نشده است. موضوع اصلاح قیمت سنگ آهن و چرخه کامل فولاد در کشور، باید اصلاح شود قیمت سنگ آهن نصف قیمت جهانی است اما قیمت فولاد بعضا تا ۲۰ درصد بالاتر از قیمت جهانی خرید و فروش می شود و این یعنی در این فرآیند میلیاردهای تومان رانت توزیع می شود؛ اصلاح قیمت سنگ آهن تا محصول نهایی فولاد وظیفه وزارت صنعت است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در پایان از استاندار استان کرمان برای توجه ویژه به بحث حاشیه نشینی تشکر می کنم و امیدواریم با تلاش همه دوستان بتوانیم اتفاق خوب را با استمرار فعالیت های قبلی پیگیری کنیم و در روزهای آینده شاهد اتفاقات مثبتی باشیم.

کد خبر: ۵۸٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha