۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
صادرات ۹ میلیون تن سیمان در ۸ ماهه سال ۹۹ / تولید ۴۱ میلیون تنی کلینکر و سیمان در کشور
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

صادرات ۹ میلیون تن سیمان در ۸ ماهه سال ۹۹ / تولید ۴۱ میلیون تنی کلینکر و سیمان در کشور

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، از صادرات ۹ میلیون تنی سیمان و کلینکر در ۸ ماهه گذشته خبر داد و گفت: صادرات سیمان و کلینکر حدود ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد را تجربه کرده است.

عبدالرضا شیخان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به وضعیت تولید و عرضه سیمان کشور، اظهار کرد: صنعت سیمان کشور در حال حاضر از وضعیت نسبتا خوبی برخوردار است و با تولید ۴۱ میلیون تن  و توزیع ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن سیمان در ۸ ماهه گذشته آمار قابل قبولی را به ثبت رسانده است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، افزود: تولید کنندگان سیمان و کلینکر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۸درصدی را رقم زده‌اند که با توجه به مشکلات اقتصادی پیش آمده در سال‌های اخیر وضعیت قابل قبولی را از خود به جای گذاشته‌اند.

وی درباره وضعیت صادرات سیمان کشور به بازارهای هدف، خاطرنشان کرد: صادرات سیمان و کلینکر در ۸ ماهه سپری شده سال، حدود ۹میلیون تن بوده که این صادرات حدود ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد را تجربه کرده است.

 شیخان، ادامه داد: بازارهای هدف برای صادرات سیمان و کلینکر، کشورهای همسایه و حوزه cis بوده البته که محصولات تولید شده به بازارهای دورتر مانند کشور سریلانکا هم ارسال می‌شود.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، با بیان اینکه تحریم‌ها و نوسانات بازار ارز تاثیری در عرضه محصولات در بازار داخلی نداشته، گفت: عدم انتقال ارز به داخل و خارج کشور یکی از اصلی‌ترین مشکلات صادرات در حوزه‌های مختلف بوده که صادرکنندگان سیمان هم از این قائده مستثنی نبوده‌اند.

وی ادامه داد: تحریم‌ها و نوسانات نرخ ارز بر روی هزینه‌های صادرات از جمله حمل‌ونقل محصولات تاثیر داشته و با توجه به افزایش قیمت حمل محصولات صادراتی و تحمیل این هزینه‌ها بر روی محصول، توان رقابتی را درعرصه بازارهای بین المللی از دست خواهیم داد.

  

کد خبر: ۵۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha