۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
تفاهم نامه تحقیق بازار امارات با مؤسسه‌ «سبا» امضا شد

تفاهم نامه تحقیق بازار امارات با مؤسسه‌ «سبا» امضا شد

فرزانگان، رییس اتاق بازرگانی ایران و امارات در جلسه امضا تفاهمنامه تحقیقات و شناسایی ظرفیت هایی که با موسسه مطالعاتی و مشاوره بازرگانی «سبا» بسته شد، گفت: تحقیقات برای بقا در بازارهای موجود و یافتن بازارهای جدید هدف الزامی است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران و امارات، محمد بهمن آبادی مدیر مؤسسه‌ مطالعاتی و مشاوره بازرگانی سبا   بعد این جلسه به روابط عمومی اتاق ایران وامارات گفت: هدف اصلی و ماموریت تعریف شده همان طور که در تفاهمنامه نیز ذکر شده ارتباط بیشتر اقتصادی با کشورهای منطقه و شناخت بازارهای اقتصادی است.

بهمن آبادی در ادامه برخی از پژوهش های  انجام شده را برشمرد و گفت: ما در همکاری با مرکز پژوهش های مجلس  پروژه های تحقیقاتی  مناسبی را به سرانجام رسانده ایم که از جمله  تحقیقات بازار الجزایر بوده و به زودی در قالب کتابی به چاپ خواهد رسید.

وی همچنین هدفی که برای موسسه  مطالعاتی و بازرگانی سبا تعریف شده را چنین برشمرد: ما به دنبال تحقیقاتی هستیم که منجر به  ائتلاف سازی اقتصادی کشورهای منطقه غرب آسیا و شمال شود.

مدیر مؤسسه‌ مطالعاتی و مشاوره بازرگانی"سبا تاکید کرد:  یکی دیگر از اصولی که مورد تفاهم قرار گرفت  عملیاتی بودن  تحقیقات و تلاش برای یافتن سرمایه گذار و مشتری های جدید است و ما تلاش خواهیم کرد تا برای برگزاری بهتر همایش های مشترک کمک حال  اتاق بازرگانی ایران و امارات  باشیم.

فرزانگان  رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات نیز در این جلسه گفت:  آنچه برای  بخش خصوصی و اتاق حائز اهمیت است اثر گذاری تحقیقات است که باید برای اعضا اتاق ملموس و کاربردی  باشد.

وی تاکید کرد: سرعت تغییرات در بازارهای جهانی  که با  تکنولوژی و هوش مصنوعی  تلفیق شده اند،   بسیار بالا است و  اگر بنا داریم  در بازارهای منطقه به ویژه  بازار امارات که  سالها شریک اول و یا دوم ما بوده  نفوذ بیشتری داشته باشیم باید در این باره به دانش و تحقیق بازار مجهز شویم.

فرزانگان تاکید کرد: ما به طور حتم در آینده نزدیک دیگر  با روش سنتی  قادر به ادامه کار در حوزه توسعه صادرات نخواهیم بود و دیر یا زود شکل صادرات و محصولات کشاورزی در منطقه با تغییر بازار به تغییر محصولات صادراتی می انجامد. فرزانگان  با اشاره  بر این که ما به غیر از مطالبه گری از مسئولان  برای ایجاد روابط  بهتر با جامعه جهانی  خودمان نیز باید فکری برای  توسعه بازارهای منطقه بکنیم، تاکید کرد: ما ناگزیریم برای حفظ بازارهای قبلی و کشف بازارهای جدید به کارهای تحقیقاتی روی بیاوریم وگرنه مانند زعفران و فرش مزیت نسبی خود را  تقدیم چینی ها و افغانستانی ها می کنیم بی آن که برنامه ای برای جایگزینی  این نوع بازارهای از دست رفته داشته باشیم و یا  برای  تصاحب جایگاه قبلی خود در بازارهای جهانی برنامه ای داشته باشیم.
گفتنی است در پایان این جلسه تفاهمنامه  اتاق ایران و امارات و  مؤسسه‌ مطالعاتی و مشاوره بازرگانی"سبا"  امضاء شد

«سبا» مؤسسه‌ای متشکل از فارغ التحصیلان نخبه دانشگاهی دانشگاه تهران است که عمده‌ی فعالیت آن در حوزه‌ی پژوهش و مطالعات کشورهای منطقه، بررسی ظرفیت‌های گوناگون بویژه ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری این کشورها، هدایت سرمایه‌گذاران و مشاوره‌ی فعالیت اقتصادی و تجاری در کشورهای منطقه می‌باشد.

کد خبر: ۵۷٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha