۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
چگونگی فعالیت مشاغل در شهرهای با وضع نارنجی
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تشریح کرد

چگونگی فعالیت مشاغل در شهرهای با وضع نارنجی

رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در شهرهای با وضع نارنجی تنها گروه شغلی سه و چهار ممنوعیت فعالیت دارند.

به گزارش بازار، علیرضا رئیسی افزود: در این دو گروه شغلی، بیشتر کسب و کارها می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند به جز مراکزی مانند پاساژهای سرپوشیده، تالارهای مراسم، سینما، برخی از اماکن فرهنگی و مذهبی که امکان تجمع در آن‌ها وجود دارد.

وی گفت: با محدودیت‌هایی که از یکم آذر انجام شد روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم به بالای ۹۰ درصد رسیده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: با بررسی‌ها، از ۱۶۰ شهری که در وضع قرمز و در سطح هشدار ۳ بودند و به عبارتی به ازای هر صد هزار نفر در این شهرها بیش از ۱۰ نفر بستری می‌شدند روند کاهشی پیدا کرده است.

وی افزود: در حال حاضر ۶۴ شهر در وضع قرمز باقی ماندند و مابقی شهرها به وضع نارنجی تغییر وضع داده اند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: این وضع تنها نتیجه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم است.

وی ادامه داد: مراکز استان‌های اردبیل، مشهد، بجنورد، زاهدان، شیراز، قزوین، یاسوج، گرگان، رشت و ساری هنوز در وضع قرمز هستند.

رئیسی افزود: تهران و بسیاری از مراکز استان‌ها از وضع قرمز خارج شده اند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره کسب و کارهای مجاز در شهرهای با وضع قرمز افزود: در این شهرها محدودیت‌ها مانند گذشته برقرار است البته فعالیت کسب و کارهایی مانند تعمیرگاه‌ها که جنبه پشتیبانی از زندگی مردم را دارند مجاز است و مراکزی که ارتباط مستقیم با سلامت، امنیت و تغذیه مردم دارد در شهرهای با وضع قرمز همیشه باز بودند و مابقی مشاغل تعطیل هستند.

وی درباره محدودیت تردد هم ادامه داد: وضع تردد در شهرهای قرمز و نارنجی همچنان با محدودیت روبرو است و پیشنهاد اعمال منع تردد داخل شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح را حتی در شهرهای نارنجی داده ایم که روز شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره فعالیت اداره‌ها و بانک‌ها هم افزود: بانک‌ها حتی در وضع قرمز هم به فعالیت خود ادامه دادند و در وضع نارنجی هم با همان شرایط انجام می‌شود و کارکنان اداره ها هم حداکثر با ۵۰ درصد فعالیت خواهند کرد.

وی گفت: ردیابی از طریق تلفن همراه تنها یک هشدار است، ولی موضوع اصلی کنترل افراد با کد ملی برای ورود به اداره هاست و در این ۵ تا ۶ روز گذشته از سوار شدن بیش از ۳ هزار و ۴۱۶ نفر از افراد کرونا مثبت در هواپیما، قطار و اتوبوس‌های بین شهری جلوگیری شد.

کد خبر: ۵۷٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha