۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
۴۰۰۰ کیلومتر از راه‌های آذربایجان‌شرقی برف‌روبی شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی:

۴۰۰۰ کیلومتر از راه‌های آذربایجان‌شرقی برف‌روبی شد

تبریز- مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان‌شرقی گفت: در پی بارش‌های اخیر چهار هزار کیلومتر- باند از راه‌های استان توسط اکیپ‌های راهداری برف روبی و نمک پاشی شد.

به گزارش بازار به نقل از راهداری آذربایجان شرقی، اروجعلی علیزاده اظهار کرد: در عملیات راهداری زمستانی بارش های روزهای اخیر در کلیه محورهای استان بیش از یک هزار و ۱۰۰تن مخلوط شن و نمک مورد استفاده قرار گرفته است.

وی گفت: در حال حاضر همه راه های شریانی و اصلی استان باز و تردد در آنهاجریان دارد و تنها تعداد ۳۰ راه روستایی مسدود در مناطق صعب العبور شهرستان های بستان آباد، چاراویماق ، سراب، هریس و هشترود باقی مانده که تلاش می شود در سریع ترین زمان این راه ها نیز بازگشایی شود.

علیزاده اظهار کرد: در این ایام نیروهای راهداری به ۸۹دستگاه خودرو که به عناوین مختلف در برف و کولاک گرفتار شده بودند، امداد رسانی کردند و امدادرسانی در بازگشایی راه ها برای انتقال ۲ بانوی باردار به مراکز درمانی در روستاهای سراب و کلیبر توسط اکیپ های راهداری انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی تعداد ماشین آلات سبک و سنگین درگیر در عملیات راهداری زمستانی را ۳۷۶دستگاه اعلام کرد و گفت: این دستگاه ها شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیونبرف خور، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاه های سبک و سنگین است که برای طرح راهداری زمستانی تجهیز شده اند.

علیزاده با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۶۹ نفر عوامل راهداری زمستانی نفرات درگیر در برف روبی بودند، راه های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر برشمرد و گفت: اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان در راستای وظایف ذاتی خود با همکاری ستاد مدیریت بحران ،پلیس راه، اورژانس و فوریت های پزشکی و هلال احمربا بسیج همه جانبه همکاران و بکارگیری کلیه امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی وا فزایش گشت های راهداری به ویژه درمحورهای پرتردد، خدمات رسانی به مترددین جاده ها اقدام کرده است.

وی همچنین اعلام کرد: همشهریان جهت اطلاع از وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی با سامانه ۲۴ ساعته ۱۴۱ تماس بگیرند.

کد خبر: ۵۷٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha