۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
بهره مندی ۳ هزار و ۷۳۵ خانوار آذربایجان غربی از مزایای طرح همسان سازی حقوق مستمری بگیران
در گفتگو با بازار مطرح شد

بهره مندی ۳ هزار و ۷۳۵ خانوار آذربایجان غربی از مزایای طرح همسان سازی حقوق مستمری بگیران

ارومیه- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر آذربایجان غربی با اشاره به طرح همسان سازی حقوق مستمری بگیران صندوق گفت: در این راستا سه هزار و ۷۳۵ خانوار از مستمری بگیران در استان از این طرح بهره مند شدند.

یونس معزز در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه با اجرایی شدن این طرح مستمری دریافتی بیمه شدگان به طور میانگین ۵۳ درصد افزایش یافت، افزود: در حال حاضر تعداد ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر بیمه شده به همراه سه هزار و ۷۳۵ خانوار مستمری بگیر بازنشسته، از کارافتاده و بازمانده در استان وجود دارد که از مزایای این طرح بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: پیش از اجرای این طرح چنانچه فردی در سطح هشت در سال ۱۳۸۶ مستمری دریافت می‌کرد، با افزایش‌های سالیانه در سال ۱۳۹۹ حدود ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کرد، در حالیکه مستمری‌بگیران سطح هشت صندوق در سال ۱۳۹۹ ماهانه میانگین ۸۳۳ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند، اما با اجرای طرح همسان‌سازی هر دو نفر مزبور حدود ۸۳۳ هزار تومان دریافتی خواهند داشت.

معزز گفت: افرادی که در سنوات دور در صندوق مستمری‌ بگیر شده‌اند، شاهد افزایش قابل توجهی در دریافتی‌های خود هستند و افرادی که در سنوات اخیر بازنشسته شده‌اند، میزان افزایش مستمری کمتری خواهند داشت.   

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر آذربایجان غربی افزود: تمامی زنان و مردان ۱۸ تا ۵۰ سال سن، ساکن روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و کشاورزان ساکن شهر می توانند با مراجعه به کارگزاری ها در سراسر استان عضو این صندوق شده و از مزایای مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان بهره مند شوند.

معزز عنوان کرد: دولت نیز جهت حمایت از اقشار مولد کشاورزی، روستایی و عشایر دو برابر حق بیمه را پرداخت می کند و افراد مشمول با پرداخت ۲۷ هزار و ۵۰۰ تا ۷۰ هزار تومان به صورت سالیانه در دو یا چهار قسط تحت پوشش قرار گیرند.

کد خبر: ۵۷٬۴۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha