۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با اجرای طرح‌های آبزی پروری
مدیرعامل بنیاد برکت اعلام کرد

ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با اجرای طرح‌های آبزی پروری

مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با اجرای طرح‌های آبزی پروری اجتماع محور در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، امیرحسین مدنی در مراسم افتتاح رویداد ملی تحت عنوان (دریای برکت) با موضوع حمایت از ایده‌ها و طرح‌های کسب و کار و اشتغال آفرینی در حوزه زنجیره آبزی پروری و همچنین نشست شورای هماهنگی این رویداد به منظور همفکری و هم افزایی نهادهای مرتبط گفت: تاکنون ۵۰۶ طرح تولید آبزیان برکت در کشور اجرا گردیده و برای این طرح‌ها ۵۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال طرح‌های آبزی پروری اجتماع محور به هزار طرح خواهد رسید افزود: همچنین ۱۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده تاکنون تا پایان سال به ۳۰۰۰ هزار شغل افزایش می‌یابد.

او با اشاره به اینکه حجم تولیدات در این حوزه تا حدود ۲۲۵۰ تن است گفت: این رقم تا پایان سال به بیش از ۴ هزار تن افزایش خواهد یافت.

مدنی همچنین درباره طرح‌های تولید آبزیان برکت (بنگاه محور) افزود: تاکنون در این حوزه ۸ طرح با سرمایه ۱۵۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

مدیر عامل بنیاد برکت افزود: تاکنون برای ۱۷۰۰ نفر در این حوزه ایجاد اشتغال شده و حجم تولید شده ۳ هزار و ۱۰۰ تن است که این حجم تا پایان سال به ۷ هزار تن خواهد رسید.

وی به تکمیل زنجیره تولید آبزیان از سوی بنیاد برکت اشاره کرد و گفت: اقدامات این بنیاد در ۵ حوزه تولید خوراک آبزیان، تولید بچه ماهی، پرورش آبزیان، بسته بندی و پلتفرم فروش محصولات است.

مدنی با بیان اینکه در حال حاضر سرانه مصرف آبزیان در ایران بیش از نصف سرانه مصرف جهانی است گفت: تا یک دهه گذشته سرانه مصرف آبزیان در ایران کمتر از نصف سرانه مصرف جهانی بود که در سال‌های اخیر روند جبران عقب ماندگی یاد شده با شتاب و سرعت بیشتری دنبال شده است.

مدیر عامل بنیاد برکت کمبود تولید و تنوع فرآورده‌های شیلاتی و آبزیان، نبود فرهنگ مصرف آبزیان و توزیع نشدن یکسان فرآورده‌های آبزیان را از دلایل پایین بودن سرانه مصرف آبزیان در ایران نسبت به میانگین جهانی بیان کرد.

وی گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام ره، رویدادهای (دریای برکت) را با هدف افزایش اشتغال، بهبود تولید آبزیان در کشور و سرمایه گذاری بر روی طرح‌ها و ایده‌های کسب و کار نوآورانه، کارآفرینانه و دانش بنیان برگزار می‌کند.

کد خبر: ۵۷٬۴۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha