۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
 سوء مدیریت، مشکل اصلی بازار نهاده های دامی
قائم مقام سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور مطرح کرد

سوء مدیریت، مشکل اصلی بازار نهاده های دامی

رهنمایی، قائم مقام سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: مشکل اصلی بازار نهاده های دامی در کشور ناشی از سوء مدیریت است.

به گزارش بازار، «موسی رهنمایی» با اشاره به وضعیت نامناسب دامداران کشور افزود: تولیدکنندگان به شدت نگران و معترض هستند که در سال جهش تولید شرایط به گونه ‌ای رقم خورده که تولید آنها در حال نابودی است و این اتفاقات به یقین واکنش هایی را به دنبال خواهد داشت.

وی اظهارداشت: تمام دنیا برای حمایت از مصرف کننده، تولید کننده را حمایت می کنند ولی متاسفانه در کشور چنین وضعیتی به هیچ وجه حاکم نیست.

قائم مقام سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: دامداران و مرغداران امروز در کشور به شدت از کمبود و گرانی نهاده رنج می برند.

وی درادامه مشکل اصلی بازار نهاده های دامی در کشور را ناشی از سوء مدیریت دولت دانست و افزود: ردیابی چندین محموله بزرگ کار دشواری نیست که دولت نتواند این کار را انجام دهد.

رهنمایی اظهارداشت: تمام این مسائل بخاطر اینکه مجموعه دولت اراده کافی برای کنترل و نظارت در توزیع این نهاده ها را ندارد.

وی ادامه داد: متاسفانه بخش عمده ای از نهاده های وارداتی با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی درگیر فساد اقتصادی و رانت شده و از گردونه توزیع به نرخ مصوب خارج می شود.

قائم مقام سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: شوربختانه به دلیل عدم تامین نهاده های دامی گله های مولد در حال حذف شدن هستند که این خسارت را هیچ چیزی نمی‌تواند جبران کند.

وی افزود: بخشی از جیره غذایی دام غله و بخش دیگر مواد خشبی و علوفه است که دامداران به حد کافی مواد خشبی و علوفه تهیه و به مصرف دام ‌ها می رسانند اما در بخش تامین و تهیه غله با مشکلات جدی مواجه هستند.

رهنمایی یادآورشد: حذف غله از جیره غذایی بر سلامت دام و کیفیت محصول تولیدی آنها بسیار تاثیرگذار است.

کد خبر: ۵۷٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha