۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
  انفجاری در پتروشیمی کردستان نداشته‌ایم؛  انجام عملیات تخلیه گاز
بازار پیگیری کرد؛

انفجاری در پتروشیمی کردستان نداشته‌ایم؛ انجام عملیات تخلیه گاز

کردستان- طی شامگاه یکشنبه از سوی رسانه‌های معاند اخباری کذب مبنی بر انفجار در مجتمع پتروشیمی کردستان منتشر شد در حالیکه که انجام عملیات همیشگی تخلیه گاز در این مجتمع انجام شده بود.

به گزارش بازار، شامگاه گذشته عملیات تخلیه گاز در پتروشیمی کردستان اتفاق افتاد و همین امر منجر به تولید صدا و نوری شد که در سطح شهر سنندج قابل رویت بود و  برخی رسانه های معاند هم اقدام به انتشار اخباری مبنی بر وقوع انفجار در این مجتمع کردند.

 سایت های مختلف و کانال های تلگرامی و شبکه های اجتماعی مملو از پیام هایی در خصوص پخش گاز سمی و آلوده شدن هوای شهر  به دلیل انفجار در پتروشیمی کردستان شده است.

این پیام ها در حالی است که مسئولان استان و پتروشیمی کردستان در مصاحبه با رسانه های مختلف اعلام کردند که این اتفاق به طور مداوم و هر چند وقت یکبار در راستای حفاظت از سیستم ها و تجهیزات موجود در این مجتمع انجام می شود.

رییس مجتمع پتروشیمی کردستان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارداشت: ۵۰۰، ۶۰۰ سیستم حفاظتی در این مجتمع وجود دارد که در صورت افزایش غیرنرمال دما و فشار و یا وقوع هر حادثه ای وارد عمل می شوند.

رضا اصغری اضافه کرد: تخلیه گاز روندی طبیعی در مجتمع های پتروشیمی است که در راستای حفاظت از سیستم انجام می شود.

وی یادآور شد: تخلیه گاز با تولید صدا و نور همراه است که به دلیل وجود مه در هوای سطح شهر سنندج و کاهش رفت و آمد خودروها در راستای اجرای طرح محدودیت کرونایی، در این مرحله تخلیه گاز مردم با وضوح بیشتری نور را مشاهده و صدا را شنیدند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی سنندج هم به خبرنگار بازار اظهار داشت: شامگاه گذشته به محض اینکه صدا و نور از طرف پتروشیمی در سطح شهر مشاهده شد اقدام به پیگیری این اتفاق کردیم.

صالح زندی با اعلام اینکه انفجار و آتش سوزی در این مجتمع اتفاق نیافتاده است، افزود: اقدامی در راستای تخلیه گاز در این مجتمع انجام گرفت که به طور مداوم هم این عملیات اجرایی می شود.

کد خبر: ۵۷٬۴۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha