۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
ورودی سدهای زنجان کاهش یافت/ لزوم انسداد چاه های غیر مجاز
استاندار زنجان:

ورودی سدهای زنجان کاهش یافت/ لزوم انسداد چاه های غیر مجاز

زنجان- حقیقی، استاندار زنجان با بیان اینکه بارش ها در استان طی آذر ماه خوب بود، گفت: متاسفانه ورودی آب به سدهای زنجان نسبت به سال گذشته ۲ درصد کاهش یافته است.

فتح الله حقیقی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بارش ها در مهرماه و آبان ماه در استان خوب نبود، گفت: بارش ها در آذر ماه بسیار عالی است.  

وی اظهار کرد: بارش ها از اول مهر ماه تا هشت آذر ماه در استان ۸۰ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد و دراز مدت هم ۲۸ درصد کاهش دارد و با بارش های خوب پیش رو این رقم بیشتر هم خواهد شد.  

استاندار زنجان، گفت: متاسفانه ورودی آب به سدهای استان در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هم ۲ درصد کاهش دارد.

 حقیقی بر لزوم مسدود کردن چاه های غیر مجاز در استان تاکید کرد و افزود: وجود چاه‌های غیر مجاز و اضافه برداشت از چاه‌های مجاز باعث کم شدن سطح سفره های آب زیرزمینی می شود.

وی ابراز داشت: با توجه به گزارش هواشناسی بارش ها در استان تا پایان آذر ماه ادامه دارد و امیدواریم ورودی های سدهای استان افزایش یابد.

استاندار زنجان با بیان اینکه جدولی برای وضعیت آب استان طراحی و میزان بارش ها و مصرف آب به تفکیک شهرستان‌ها در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت و شرب تهیه شود، گفت: میزان مصرف آب در هر بخش به صورت جداگانه  تهیه شود، ابراز داشت: باید عادلانه با افرادی که چاه غیر مجاز حفر می کنند برخورد شود و فقط شامل افراد ضعیف نباشد.  

حقیقی بر لزوم کشت محصولات کشاورزی کم آب‌بر در استان تاکید کرد و افزود: کشت محصول با آب چاه‌های غیرمجاز ممنوع است و جهاد کشاورزی نسبت به اجرای برنامه های کشاورزی کم آب‌بر برنامه ریزی لازم را بکند.

وی تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای زنجان باید آخرین وضعیت تحلیلی منابع آبی و سدها، ساخت و ساز غیر مجاز و حفر چاه‌های غیر مجاز را در اختیار جهاد کشاورزی قرار بدهد.

کد خبر: ۵۷٬۲۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha