۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
بیش از ۹۰ درصد واحدهای صنفی در تهران دستورالعمل‌ها را رعایت کرده اند
رئیس اتاق اصناف:

بیش از ۹۰ درصد واحدهای صنفی در تهران دستورالعمل‌ها را رعایت کرده اند

نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه طرح تعطیلی فعالیت گروه‌های شغلی ۳ و ۴ با موفقیت در سطح شهر تهران اجرایی شده است، گفت: آمارها نشان می دهد بیش از ۹۰ درصد واحدهای صنفی در تهران دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت کرده‌اند.

بازار، گروه اصناف: «قاسم نوده فراهانی» روز یکشنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار بازار افزود: بیش از ۳۱۰ هزار واحد صنفی در تهران وجود دارد و رعایت بیش از ۹۰ درصد واحدهای صنفی مصوبه ستاد ملی کرونا نشان داد که اصناف به سلامتی مردم اهمیت زیادی قائل هستند.

وی اظهارداشت: با این حال تعداد اندکی از واحدهای صنفی که غیرقانونی به فعالیت خود ادامه می دادند با تذکر بازرسان اتاق اصناف نسبت به تعطیلی واحدهای صنفی خود در سطح شهر تهران اقدام کردند.

رئیس اتاق اصناف تهران بیان کرد: در نهمین روز از اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی گروه‌های شغلی ۳ و ۴، مجتمع های تجاری و بازار نشان داد که اصناف اجرای مصوبه را به خوبی رعایت کرده اند و به همین دلیل در سه روز گذشته روند فوتی ها و مبتلایان کرونایی در کشور روند نزولی گرفته است.

نوده فراهانی اظهارامیدواری کرد: با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در معابر و مراقبت‌های ویژه  شاهد کاهش مبتلایان این بیماری منحوس در کشور باشیم.

تذکر جدی به واحدهای صنفی کرکره نیمه باز
وی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر فعالیت تعداد اندکی از واحدهای صنفی به صورت کرکره نیمه باز تاکید کرد: ما به این واحدهای صنفی که تعداد آنها بسیار اندک هستند و با این کار سلامت مردم را به خطر می‌اندازند تذکر می دهیم که همانند سایر همکاران در گروه شغلی ۳ و ۴ بایستی واحدهای صنفی خود را تعطیل کنند در غیر این صورت با دریافت گزارش‌های مردمی با این واحدهای صنفی برخورد خواهد شد، زیرا این اقدام غیر قانونی آنها  جان و سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد.

رئیس اتاق اصناف تهران اظهارداشت: حتی در بازرسی‌های اتاق اصناف از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مشاهده شده است که برخی از این فروشگاه ها در سطح شهر تهران به غیر از فروش اجناس سوپرمارکتی و مواد غذایی، قسمت فروش لوازم خانگی و یا پوشاک آنها فعال است که از دیروز تذکر دادیم که فروش به غیر از مواد غذایی در این فروشگاه‌های زنجیره‌ای تعطیل شود.

وی تأکید کرد: در صورتی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای به این تذکر بازرسان اتاق اصناف در تهران بی‌توجهی کنند با استفاده از مراجع قانونی و نیروی انتظامی با این فروشگاه ها نیز برخورد قانونی خواهد شد.

واحدهای صنفی مطابق پروانه کسب خود فعالیت کنند
رئیس اتاق اصناف تهران یادآورشد: گزارش بازرسان اتاق اصناف در معابر و خیابانهای تهران بیش از ۹۰ درصد واحدهای صنفی در پایتخت به اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی واحدهای خود اهتمام ویژه ای داشتند و تاکنون تعداد اندکی در این مورد تذکر گرفتند.

نوده فراهانی با بیان اینکه تمام گروه های شغلی باید حد و حدود قانونی خود را در این شرایط رعایت کنند، افزود: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا فعالیت واحدهای صنفی گروه یک شغلی نباید  تداخلی با گروه‌های شغلی ۲، ۳، و ۴ داشته باشد و هر کدام از این واحدهای صنفی مطابق پروانه کسب خود فعالیت کنند.

به گفته این مقام مسئول در اتاق اصناف تهران، تمام واحدهای صنفی در گروه شغلی ۱و ۲  باید به ساعت کار خود توجه کنند و توصیه ما این است که کروه شغلی ۲ ساعت ۲۰  فعالیت های خود را تعطیل کنند زیرا تردد خودرو در سطح شهر تهران تا جمعه آینده از ساعت ۲۱  تعطیل است.

رئیس اتاق اصناف تهران در پایان بیان کرد: تمام بازرسان اتاق اصناف، وزارت بهداشت، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان صمت استان تهران و پلیس نظارت بر اماکن عمومی بر نحوه فعالیت اصناف در سطح شهر تهران نظارت کامل دارند و اگر صاحبان واحدهای صنفی دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را رعایت نکنند، بار اول تذکر، بار دوم اخطارو در صورت تکرار، صنف آنها پلمب می‌شود.

کد خبر: ۵۷٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha