۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
رسوب ۳ میلیون تن نهاده دامی در گمرک/ قوانین جاری راهگشا نیستند
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بازار مطرح کرد:

رسوب ۳ میلیون تن نهاده دامی در گمرک/ قوانین جاری راهگشا نیستند

سیدجواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی در مجلس گفت:جمعا ۳ میلیون تن رسوب نهاده دامی در گمرک داریم و متاسفانه وقتی نهاده‌های دامی از چند سو مدیریت می‌شود، این خود باعث شده ما نتوانیم مدیریت  و فرماندهی دقیقی بر این زنجیره داشه باشیم .

سیدجواد ساداتی نژاد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به رسوب نهاده‌های دامی در گمرک و نظارت مجلس به این بخش بیان داشت: در حال حاضر ما هنوز در گمرک جمعا ۳ میلیون تن رسوب نهاده دامی داریم.

این نماینده مجلس اظهارداشت: برآورد این ۳ میلیون تن پیرو گزارش کارگروه مربوطه در کمیسیون کشاورزی مشخص شده است. همچنین کمیسیون پیرو این موضوع گزارشی را تدوین کرده که به زودی در صحن مجلس قرائت خواهد شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی در مجلس تصریح کرد: این مسئله به خوبی نشان می دهد که حتی در شرایط فعلی قوانین جاری راهگشا نیستند؛ برفرض مثال اگر در این شرایط فردی جنسی را به کشور وارد کند و حتی برای این اقلام تامین ارز هم صورت گیرد،با این حال دو ماه وقت دارد که جنس خود را از گمرک ترخیص کند. این در حالی است که در حال حاضر بازار تشنه نهاده است و ما مشکلات زیادی در این بخش داریم که باید اینگونه مسائل تغییر داده شود یا مثلا موضوع دموراژ پیش تر پلکانی بوده است و اما ستاد تنظیم بازار اقدام به حذف آن کرده است.

وی تاکیدکرد: وقتی نهاده‌های دامی از چند سو مدیریت می‌شود، باعث شده ما نتوانیم مدیریت و فرماندهی دقیقی بر این زنجیره داشه باشیم و متاسفانه هر بخشی تقصیر را بر گردن بخش دیگر می اندازد.

کد خبر: ۵۷٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha