۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
ورود مجلس به موضوع آمایش سرزمینی در بودجه ۱۴۰۰
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

ورود مجلس به موضوع آمایش سرزمینی در بودجه ۱۴۰۰

یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی بسیاری از روستاهای کشور با مشکلات زیرساختی مواجه هستند که این مسئله به دلیل عدم توسعه متوازن است، از این رو مجلس در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به مسئله آمایش سرزمینی ورود خواهد کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی یوسفی، با انتقاد از عدم تخصیص اعتبارات نوسازی و بهسازی راه های روستایی در کشور، گفت: یکی از مشکلات و موانع کنونی برای تخصیص بودجه و توسعه و تقویت مناطق محروم عدم آمایش سرزمینی است. متأسفانه همواره شعار اجرای آمایش سرزمینی داده می شود، اما تاکنون این موضوع به درستی عملیاتی نشده است.
مجتبی یوسفی

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توسعه روستا یعنی ایجاد اقتصاد مولد و تأمین امنیت پایدار غذایی، اما در شرایط کنونی بسیاری از روستاهای شرق، غرب و جنوب کشور با مشکلات زیرساختی بسیاری مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه روستاها در شرایط فعلی در بحث راه های روستایی با مشکلات جدی مواجه هستند، گفت: با وجود مشکلات این بخش، تخصیص اعتبارات نوسازی و بهسازی راه های روستایی محقق نشده است و این نشان می دهد که اولویت بندی های کشور صحیح و درست نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا مجلس در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به مسئله آمایش سرزمینی ورود خواهد کرد تا اعتبارات توسعه ای بر اساس ظرفیت های منطقه ای و شاخص هایی مانند محرومیت و عدم توسعه یافتگی تخصیص یابد.

کد خبر: ۵۷٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha