۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
افزایش اختلاف طبقاتی در آمریکا
«راشاتودی» گزارش داد

افزایش اختلاف طبقاتی در آمریکا

در حالی که فقیران در آمریکا در گرسنگی به سر می‌برند، ثروتمندان آمریکایی به ثروت خود می‌افزایند.

به گزارش بازار، شبکه خبری راشاتودی در گزارشی اعلام کرد، آمریکا دو دنیای متفاوت است با قوانین مالی متفاوت که یکی رؤیای آمریکاست و دیگری دنیای اقشار ضعیف با امیدها و دعاهای روزانه که به حال خود رها شده است.

این گزارش می افزاید، ثروتمندان و قدرتمندان آمریکا در اظهاراتشان، از بیماری همه گیر کرونا به عنوان استدلالی برای لزوم حفظ وحدت استفاده می‌کنند.

دن کواک، وکیل مدافع حقوق بشر در این باره گفت: پیش از شیوع کرونا، شکاف بین فقیر و غنی در آمریکا بیشترین شکاف در دنیای غرب بود، اما اکنون این شکاف بیشتر شده است. طبقه حاکم از این بیماری همه گیر برای ثروت اندوزی بیشتر و فقیر کردن میلیون‌ها آمریکایی استفاده کرده است.

دن کواک افزود، ما الان افرادی را داریم که به زودی باید خانه هایشان را تخلیه کنند. خیلی‌ها خانه هایشان را تخلیه کرده اند. بسیاری از کسب و کارهای کوچکی که خوابیده اند، هرگز دیگر سر پا نخواهند شد. با این حال، کنگره برای جلوگیری از این رویدادها هیچ کاری نمی‌کند. شرم آور است. فکر می‌کنم شاهد کشوری خواهید بود که بیشتر شبیه برزیل و هند خواهد بود تا آمریکای دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰، و حتی ۱۹۸۰.

یک شهروند آمریکایی هم در خصوص افزایش شکاف طبقاتی در این کشور گفت: وضعیت وحشتناک است. این اتفاقی است که برای همه افتاده و همه این احساس را دارند. همه کسب و کارها خوابیده است. نمی‌دانیم در آینده چه می‌شود. مجبوریم صبور باشیم. نمی‌دانم چه می‌شود. هیچ کسی نمی‌داند.

شهروند دیگری گفت: ما نیاز به کمک بزرگی داریم. ما تقریباً به خوبی از دولت حمایت می‌کنیم، و نیاز داریم که دولت هم از ما حمایت کند. ما نیاز به کمک دولت داریم.

کد خبر: ۵۷٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha