۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
خروج غیرقانونی مرغ از گیلان/ ۴۵۰ تن کشتار می شود
رئیس صمت گیلان:

خروج غیرقانونی مرغ از گیلان/ ۴۵۰ تن کشتار می شود

رشت- رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به اینکه نیاز روزانه استان به مرغ ۲۲۰ تن است، گفت: مرغ به طور غیرقانونی از استان خارج می شود.

به گزارش بازار به نقل از صنعت، معدن و تجارت گیلان، فرهاد دلق پوش درستاد تنظیم بازار گیلان گفت: مرغ به طور غیر قانونی از استان خارج می شود که باید تمامی دستگاههای مرتبط کنترل های لازم را برای این امر انجام دهند.

فرهاد دلق پوش با بیان اینکه هر هفته کارگروه تنظیم بازار به ریاست استاندار و یک روز در میان نیز کارگروه های فرعی با حضور معاونان دستگاههای مرتبط و کارشناسان در استان برگزار می شود ، تصریح کرد: روزانه ۵۰۰ تن تولید گوشت مرغ در استان داریم که از این میزان نیاز استان حداکثر ۲۲۰ تن در روز است که بر اساس تکلیف کارگروه تنظیم بازار، سازمان جهاد کشاورزی بایستی این مقدار مرغ را بر اساس سرانه در نظر گرفته شده برای شهرستان ها تامین و در مراکز عرضه توزیع کند.

وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ در گیلان به دلیل تولید کننده بودن در چارچوب نوسانات قیمتی کمتر از استان های دیگر تعیین شده است، افزود: براساس آمار دریافتی و بازرسی انجام شده؛ از روزهای قبل مرغ کمتر از نیاز استان توسط جهاد کشاورزی تامین شده که بر همین اساس روز گذشته فقط ۱۶۰ تن از نیاز بازار تامین شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: هم اکنون قیمت نهایی مصوب مرغ ۲۰ هزار ۴۰۰ تومان در گیلان تعیین شده است و به طور متوسط روزانه ۴۵۰ تن مرغ در کشتارگاه ها کشتار می شود درحالی که نیاز استان ۲۲۰ تن در روز است.

کد خبر: ۵۷٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha