۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
گرانی بی ضابطه مصالح، هزینه ساخت مسکن را بالا برد!
نایب رئیس انجمن انبوه سازان در گفت و گو با بازار:

گرانی بی ضابطه مصالح، هزینه ساخت مسکن را بالا برد!

نایب رئیس انجمن انبوه سازان: از هفته گذشته رشد قیمت برخی مصالح ساختمانی نگران کننده شده به طوریکه افزایش قیمت هر کیلو ورق از کیلویی ۵۲۰۰ تومان به ۸۵۰۰ تومان تعجب سازندگان مسکن را در پی داشت.

ایرج رهبر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بازار در پاسخ به این سئوال که آیا در یک ماه گذشته رشد قیمت مصالح ساختمانی بر قیمت تمام شده مسکن تاثیرگذار بوده است گفت:قطعا رشد قیمت مصالح ساختمانی بر قیمت تمام شده مسکن تاثیرگذار خواهد بود.بطوریکه در چند هفته گذشته اکثر مصالح ساختمانی با یک رشد قیمتی مواجه شده اند.

وی با اظهار تعجب از اینکه مگر می شود در یک هفته قیمت انواع ورق در هر کیلو ۳۳۰۰ تومان رشد کند گفت:هفته گذشته قیمت هر کیلو ورق که در اسملت ساختمان ها به کار برده می شود ۵۲۰۰ تومان بود اما به یکباره قیمت آن به ۸۵۰۰ تومان افزایش یافت حال اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که در یک ساختمان ۵ طبقه چند کیلو ورق به کار برده می شود که وقتی حدود ۳۳۰۰ تومان در هر کیلو رشد قیمت داشته باشد چه تاثیری بر قیمت نهایی مسکن خواهد داشت.

در طول یک ماه گذشته نرخ انواع مصالح ساختمانی رشد قابل ملاحظه ای داشته است و همین موضوع باعث شده تا برخی سازندگان مسکن با این عنوان که قیت مصالح ساختمانی رشد داشته عنوان کنند که قیمت تمام شده مسکن در حال افزایش است و لذا چاره ای جز افزایش قیمت مسکن در شرایط رکودی نیست.

کد خبر: ۵٬۶۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha