۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
مطالعات جامع  آب شرب و صنعت گلستان انجام شد
مدیر عامل آب منطقه ای گلستان: 

مطالعات جامع  آب شرب و صنعت گلستان انجام شد

گرگان- مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان از راه اندازی سامانه انتقال ۲۰ میلیون متر مکعب آب سدهای استان به صنایع خبر داد و گفت: مطالعات جامع آب صنعت و شرب در استان انجام شده و میزان آب و کمبود مشخص است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، سید محسن حسینی در جلسه با مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اظهار کرد: یکی از عوامل و زیرساخت‌های استقرار صنایع، وجود آب کافی و با کیفیت مطلوب در طول سال است و تلاش شرکت آب منطقه ای گلستان بر حمایت از صنایع در استان است.  

وی از انجام مطالعات جامع آب صنعت و شرب در استان و مشخص شدن میزان آب و کمبود  آن مشخص شده، افزود: در طرح سامانه انتقال آب صنعت، از طرفی قسمتی از نگرانی بخش صنعت در خصوص تامین آب حل شده و از طرف دیگر ظرفیت معطل مانده سدها به عنوان تامین کننده آب صنعت مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان ادامه داد: توجیه اقتصادی آن‌ها به حد مورد انتظار خواهد رسید و از همه مهم‌تر اشتغال و ارزش افزوده استان رشد جهشی و قابل توجهی خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در این طرح از سدهای گلستان، بوستان و نرماب ۲۰ میلیون متر مکعب به شمال استان منتقل می‌شود و بخشی در مسیر مورد استفاده قرار می‌گیرد و مابقی هم به شهرک صنعتی یک هزار هکتاری می‌رسد. 

حسینی تصریح کرد: برای مطالعه این طرح می‌بایست با مشارکت سازمان صمت و شرکت شهرک‌ها، کمیته راهبری شکل بگیرد و شرکت شهرک‌های صنعتی هم در این کمیته عضو باشد و بتواند کمک لازم را انجام دهد. 

به گفته وی برای توسعه بیشتر شهرک‌های صنعتی هم گزینه پیشنهادی ما استفاده از آب دریا است که شرح خدماتی مطالعات آن آماده شده و به شرکت شهرک‌ها ارائه می‌شود که بر اساس آن مشاوری به کار گرفته شده و کمیته فنی با حضور آب منطقه ای بر کار نظارت کند. 

مدیر عامل آب منطقه ای استان بیان کرد: ما در استان به صنعت اعتقاد داریم چرا که بخشی از ارزش افزوده و اشتغال در اقتصاد مربوط به صنعت است و بخش دیگر هم به گردشگری اختصاص دارد و صنعت دغدغه ماست. 

وی توضیح داد: در شهرک‌های صنعتی استان در کنار چاه‌هایی که این شهرک‌ها دارند اجازه حفر چاه رزرو داده می‌شود تا در زمان خرابی چاه‌های اصلی به طور موقت از آن استفاده کرده و تولید دچار مشکل نشود.

کد خبر: ۵۶٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha