۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
رونق تولید، رونق بورس را به همراه دارد
کارشناس بازار سرمایه:

رونق تولید، رونق بورس را به همراه دارد

مهدی زاده، کارشناس بازار سرمایه گفت: بورس آیینه تمام نمای فضای اقتصادی کشور است و بهبود شرایط اقتصادی می‌تواند رشد را به این بازار برگرداند.

به گزارش بازار، حسن مهدی زاده کارشناس اقتصادی افزود: باید شرایطی فراهم شود تا تولید رونق یافته و در این صورت می‌توانیم رشد را به بازار سرمایه برگردانیم.

وی ادامه داد: سهام یک ابزار مشتقه است و به تنهایی ارزشی ندارد.

مهدی زاده افزود: برای ارزشمند شدن سهام باید شرکت‌های تولیدی ارزشمند شوند و رونق در بازار تولید فقط با وجود مواد اولیه ارزان قیمت و فناوری‌های به روز ممکن خواهد بود.

این کارشناس اقتصادی گفت: در دوره تورمی ارزش دارایی‌های یک شرکت بالا می‌رود و این بالا رفتن ارزش دارایی‌ها تأثیری در سود و زیاد شرکت‌ها ندارد بلکه فقط در بازار سراب ایجاد می‌کند.

وی افزود: سیر صعودی شاخص بورس طی چند ماه اخیر به دلیل افزایش دارایی شرکت‌ها اتفاق افتاد و، چون با افزایش سوددهی شرکت‌ها همراه نبود ریزش ۶۰ درصدی را به همراه داشت.

مهدی زاده گفت: در صورتی که سهام از ارزش ذاتی خود فاصله بگیرد حتما در آن‌ها حبابی ایجاد می‌شود که بعد از یک بازه‌ی زمانی این حباب می‌ترکد و افراد زیادی در این شرایط ضرر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بازار سهام بازار خرید و فروش کالاست و در صورتی که به درستی مدیریت شود بازار بسیار خوبی برای سرمایه گذاری است.

کد خبر: ۵۶٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha