۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶
افزایش بدبینی فرانسوی‌ها به آینده اقتصادی خود

افزایش بدبینی فرانسوی‌ها به آینده اقتصادی خود

اعتماد خانواده‌های فرانسوی ‌به ‌اوضاع ‌اقتصادی ‌و مالی خود در آینده، به پایین‌ترین میزان از زمان بحران جلیقه زردها تاکنون رسیده است.

به گزارش بازار، شاخص ‌اطمینان و ‌خوشبینی مصرف ‌کنندگان و خانواده‌های فرانسوی ‌درباره ‌اوضاع ‌اقتصادی ‌و مالی خود در آینده، به پایین‌ترین میزان از زمان بحران جلیقه زردها تاکنون رسیده است.  

کاهش شدید خرید مردم فرانسه
سازمان داده‌های آماری و پژوهش‌های اقتصادی فرانسه (l’Insee)، شاخص ‌اطمینان و ‌خوشبینی مصرف ‌کنندگان و خانواده‌های فرانسوی ‌درباره ‌اوضاع ‌اقتصادی ‌و مالی خود در آینده در ماه نوامبر کاهش یافته است. بر اساس اعلام این سازمان نسبت خانوارهایی که بخواهند خریدهای قابل توجهی انجام دهند به شدت کاهش یافته است.

شاخص ترکیبی که بازتاب دهنده شاخص ‌اطمینان و ‌خوشبینی خانوارها ‌درباره ‌اوضاع ‌اقتصادی ‌و مالی خود در آینده است با چهار واحد کاهش نسبت به ماه اکتبر اکنون به ۹۰ واحد رسیده است.

منفی شدن شاخص های اقتصادی
رقم مبنای این شاخص ‌اقتصادی ‌که در ‌واقع میزان ‌چرخش ‌رشد ‌اقتصادی ‌در ‌همه بخش ‌های اقتصادی در کشور و ‌منطقه ‌مورد ‌را ‌نشان می ‌دهد، ۱۰۰ ‌واحد تعیین ‌شده است ارقام ‌کمتر از ‌۱۰۰ واحد، ‌حاکی ‌از ‌چرخش اوضاع اقتصادی به سوی ‌منفی ‌شدن و آغاز ‌مرحله رکود در بخش اقتصادی مورد نظر است. ‌

شاخص دیگری که نشانه بدی برای مصرف‌گرایی و افزایش قدرت خرید مردم به عنوان یکی از نیرو محرکه‌های رونق اقتصادی و اشتغالزایی برای افراد جویای کار و از سرگیری کسب و کارها و فعالیت‌های اقتصادی- مالی است.

روی آوردن به پس انداز
افزایش میزان درصد خانوارهایی است که فکر می‌کنند در این مقطع زمانی با توجه به اوضاع و شرایط اقتصادی و مالی نامطلوب بهتر است پس انداز کنند.

برخی ارزیابی‌ها حاکی از آن است که مردم فرانسه امسال ۱۰۰ میلیارد یورو دیگر پس انداز می‌کنند. ۱۰۰ میلیارد یورو معادل بودجه‌ای که دولت این کشور برای اجرای برنامه بازیابی و رونق اقتصادی و مالی در نظر گرفته است.

در ادامه گزارش سازمان داده‌های آماری و پژوهش‌های اقتصادی فرانسه (l’Insee) آمده است که مردم این کشور به طور کلی درباره چشم انداز و سمت و سوی اقتصادی و تحول سطح زندگی خود بدبین هستند. نزدیک به دو سوم مردم فرانسه یعنی ۶۵ درصد آن‌ها سطح زندگی شان در ماه‌های پیش رو بیشتر تنزل خواهد کرد. این در حالی رقم این شاخص در ماه اکتبر ۵۶ درصد و در ماه سپتامبر نیز ۴۶ صدم درصد بود.

در ماه آوریل ۲۰۲۰ هنگامی که نخستین مرحله از محدودیت‌های قرنطینه‌ای برای مهار بیماری همه گیر ویروس کرونا ۲۰۱۹ (کووید-۱۹)، در فرانسه به اجرا گذاشته شد شاخص ‌اطمینان و ‌خوشبینی مصرف ‌کنندگان و خانواده‌ها ‌درباره ‌اوضاع ‌اقتصادی ‌و مالی خود به ۹۵ واحد کاهش یافت. ‌

کد خبر: ۵۶٬۷۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha