۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
فاز جدید مایه‌کوبی تب برفکی دام‌های سنگین قزوین آغاز شد
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی قزوین:

فاز جدید مایه‌کوبی تب برفکی دام‌های سنگین قزوین آغاز شد

قزوین - رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی قزوین از آغاز فاز جدید مایه کوبی تب برفکی در دام‌های سنگین استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی قزوین، غلامرضا توکلی الموتی  اظهار کرد: فاز جدید مایه کوبی تب برفکی در دام‌های سنگین از ۲۸ بهمن ماه سال جاری در استان آغاز و ظرف مدت یک ماه تمامی دام‌های سنگین واحدهای روستایی و صنعتی استان تحت پوشش مایه کوبی تب برفکی قرار خواهند گرفت.

وی گفت: مایه کوبی تب برفکی در دام‌های سنگین حداکثر هر چهار ماه یک نوبت و در دام‌های سبک (گوسفند و بز) هر سال یک نوبت انجام می‌شود و پیش بینی می‌شود در این طرح بالغ بر ۸۵ هزار رأس گاو و گوساله واحدهای روستایی و۹۰ هزار رأس گاو و گوساله واحدهای صنعتی با همکاری بخش دولتی و بخش خصوصی تحت پوشش مایه کوبی قرار گیرند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی قزوین به دامداران استان تاکید کرد: به منظور جلوگیری از بروز بیماری در جمعیت دامی نسبت به انجام مایه کوبی دام‌های خود حداکثر هر چهار ماه یک نوبت اقدام کرده و تزریق دز یادآور واکسن به گوساله‌هایی که برای بار اول واکسینه شده اند را حتماً انجام دهند.

توکلی الموتی خاطر نشان کرد: بیماری تب برفکی به عنوان یکی از بیماری‌های ویروسی واگیردار بوده که در صورت بروز، با علائم بالینی از قبیل، تب، ریزش بزاق، کاهش اشتها، لنگش، کاهش وزن و کاهش تولید شیر مشاهده شده و می‌تواند خسارات اقتصادی فراوانی به واحدهای دامی در گیر بیماری، وارد کند.

کد خبر: ۵٬۶۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha