۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
رشد ۱۹ درصدی مشارکت مردم در طرح اکرام ایتام و محسنین
مدیرکل کمیته امداد قزوین خبر داد:

رشد ۱۹ درصدی مشارکت مردم در طرح اکرام ایتام و محسنین

قزوین - مدیرکل کمیته امداد قزوین گفت: مشارکت مردم در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین طی ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) قزوین، مجید مؤمنی در دومین دوره آموزش توسعه ارتباطات ویژه فعالان عرصه مشارکت‌های مردمی قزوین بیان کرد: عوامل مختلفی در ایجاد فقر نقش دارند که کمیته امداد در هیچ یک از این عوامل حضور و تأثیرگذار نیست.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) بار سنگین فقر را بر دوش می‌کشد از این رو تلاش می‌کند تا با استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای ارتقای زندگی و معیشت مددجویان اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیرکل کمیته امداد قزوین اعلام کرد: مشارکت مردم در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین طی ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: این رشد نشان دهنده باورهای مردم برای کمک به نیازمندان و گام برداشتن در راه خیر و نیکوکاری است بنابراین باید تلشا کنیم با استفاده از این بستر مناسب خدمات شایسته را به محرومان ارائه کنیم.

مؤمنی اظهار کرد: وقتی پای مشارکت مردم وسط باشد، کوهی از مشکلات هم قابل حل شدن است، برای نمونه هنگام بروز حوادثی مانند سیل و زلزله، مردم بسیج می‌شوند و با تأمین نیازهای اولیه حادثه دیدگان نمی‌گذارند به آنها آسیب بیشتری وارد شود.

وی تصریح کرد: مشارکت‌های مردمی، دوای درد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است؛ به طور مثال اگر شرایط برای حضور گسترده مردم فعال باشد آنها می‌توانند فقری را که کنترلش از دست دولتمردان خارج است به زانو درآورند.

مدیرکل کمیته امداد قزوین عنوان کرد: در واقع این که منتظر بنشینیم و انتظار داشته باشیم فقط دولت برای مهار فقر به میدان بیاید، سیاست غلطی است که گذر زمان ثابت کرده جواب نمی‌دهد.

وی توضیح داد: این در حالی است که فقر بستر لازم برای طغیان آسیب‌های اجتماعی دیگری مانند طلاق و اعتیاد را نیز فراهم می‌کند به همین علت مسئولان دست‌کم باید شرایطی ایجاد کنند که شهروندان تا حد توان برای مبارزه با فقر به میدان بیایند.

مؤمنی گفت: قطع یقین رفع این مسأله بدون مشارکت بالای مردم شدنی نیست، با هم‌افزایی دولت و تشکل‌های مردمی، می‌توان به آینده‌ای بهتر برای فقرای ایران امیدوار بود.

وی تأکید کرد: نیکوکاران نباید کمک به نیازمندان را فقط به دوستان و آشنایان خود محدود کنند، این نکته‌ای است که بسیاری از کارشناسان بر آن پافشاری می‌کنند، اما در این میان نباید فراموش کرد کمک به نیازمندان باید از اطرافیان آغاز شود، زیرا به این شکل افراد می‌توانند اطمینان پیدا کنند کمک‌هایشان به دست نیازمندان واقعی می‌رسد، این رویکرد سبب می‌شود افراد فرصت طلب نیز نتوانند از احساسات نیکوکاران سوءاستفاده کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: براساس آموزه‌های دینی، اخلاقی و ملی ما، کار خیر میان ایرانی‌ها ریشه عمیقی دارد و همواره به کار خیر و کمک به مردم توصیه شده است، شرکت در فعالیت‌های خیریه در ذات ایرانی‌هاست و هیچ اتفاقی نمی‌تواند این روحیه معنوی ایرانی‌ها را عوض کند.

کد خبر: ۵٬۶۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha