۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
اقلام احتکاری کشف شده در آذربایجان‌شرقی با قیمت مصوب توزیع می‌شود
رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی:

اقلام احتکاری کشف شده در آذربایجان‌شرقی با قیمت مصوب توزیع می‌شود

تبریز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به تداوم اقدامات نظارتی به‌ویژه در حوزه اقلام اساسی، از توزیع اقلام احتکاری کشف شده با قیمت مصوب در استان خبر داد .

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت آذربایجان شرقی، حبیب امین زاده در گفت و گویی با بیان اینکه کالاهای اساسی مکشوفه ای که به صورت عرضه خارج از شبکه توزیع می شوند ، احتکار محسوب می شود، گفت : عدم ثبت اطلاعات ورودی و خروجی ۱۴ قلم کالای مشمول در سامانه جامع انبارها، تخلف بوده و بنا به مصوبه وزارت صمت از اول آبان ماه تمامی ثبت اطلاعات درخواستی در سامانه یاد شده الزامی می باشد .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به روند همکاری با سازمان تعزیرات حکومتی در این زمینه افزود: پرونده های متشکله از طریق سامانه سیمبا به مرجع مربوطه ارسال و پس از بررسی های بیشتر و ارزیابی مستندات پرونده حکم لازم صادر می شود .

وی با بیان اینکه حکم صادره جهت طی مراحل اجرایی عرضه اقلام در شبکه توزیع بر مبنای قیمت مصوب دولتی به سازمان صمت ارجاع داده می شود، گفت : اقلام احتکاری کشف شده با قیمت مصوب در اختیار عموم شهروندان و مردم استان قرار میگیرد .

امین زاده با تاکید بر نظارت های سیستمی و میدانی در تمامی فرایندهای مرتبط با توزیع کالاهای اساسی، گفت: از طریق ساماندهی و اصلاح فرایندهای نظارتی به ویژه بهره مندی از ظرفیت سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها ، نظارت های بیشتر با جدیت پیگیری می شود .

وی با اشاره به شرایط جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه، اظهارکرد: با فرهنگ سازی های مستمر باید در مسیر تامین معیشت مردم و پیشگیری و مبارزه با فعالیت محتکران و سودجویان حرکت کنیم و از سوء استفاده متخلفان از اختلاف های قیمتی در سطح بازار جلوگیری کنیم .

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی ادامه داد: سیستم های نظارتی از بدو فرایند تولید تا توزیع مویرگی اهتمام جدی داشته و در جهت صیانت از حقوق مصرف کنندگان تلاش می کنند .

کد خبر: ۵۶٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha