۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
امتناع از اعلام قیمت در بازار آهن

امتناع از اعلام قیمت در بازار آهن

در حالی که خبر اعلام پذیرش شکست در انتخابات از سوی دونالد ترامپ نرخ دلار را با سرعت زیادی روی ریل نزولی قرار داده، قیمت مقاطع فولادی نیز در بازار آزاد به شدت ریخته است.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، به نظر می‌رسد که بالاخره دونالد ترامپ، شکست در پذیرش انتخابات آمریکا را پذیرفته و حاضر شده کارمندان دولتش فرآیند مرسوم انتقال قدرت را آغاز کنند. گرچه که او هنوز هم معتقد است که در انتخابات آمریکا تقلب صورت گرفته و به همین دلیل، حاضر به تبریک گفتن به جو بایدن نشده است، اما به ناچار از خر شیطان پایین آمده و وزرای او نیز حاضر به انتقال اطلاعات لازم به دولت بعدی آمریکا شده‌اند.

اما نرخ دلار در بازار آزاد ایران نیز تحت تاثیر این هیجانات با شیب تندی روی ریل نزولی قرار گرفته است و آخرین رصد قیمت‌ها نشان می‌دهد که قیمت دلار نقدی نسبت به دیروز ۶۵۰ تومان کمتر شده و به نرخ ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است. البته لازم به ذکر است که  نرخ دلار در بازار آزاد به کف ۲۴ هزار و ۹۰ تومان نیز رسیده بود و برخی پیش‌بینی‌ها از این حکایت دارد که بعید نیست تب ریزش دلار خیلی سریع فروکش کند.

از قضا وجود همین پیش‌بینی‌ها نیز باعث شده است که اخیرا بسیاری از نوردکاران فولادی بخصوص تولیدکنندگان انواع نبشی و ناودانی و برخی محصولات حوزه لوله و پروفیل از اعلام قیمت روزانه پرهیز کنند و منتظر بمانند تا شیب ریزش نرخ‌ها در روزهای آینده تکلیف مشخص‌تری پیدا کند.

در این میان اما با وجود اعلام نشدن برخی نرخ‌ها از سوی نوردکاران و پروفیل‌کاران، جو کلی بازار شدیدا کاهشی بود و به نظر می‌رسد علاوه بر موج سقوط دلار، تداوم رکود خرید و فروش‌ها بر اثر محدودیت‌های کرونایی اعمال‌شده و البته انتظار برای ریزش هرچه بیشتر نرخ‌ها در روزهای آینده‌ای که قرار است بایدن در آمریکا بر سر کار بیاید و رزم‌حسینی در ایران شیوه‌نامه جهانگیری و نهاوندیان را اجرا کند، کماکان ماشین قیمت محصولات فولادی را در مسیر سقوط قرار داده واعلام پذیرش شکست از سوی ترامپ سرعت حرکت این ماشین را بیشتر کرده است.

کد خبر: ۵۶٬۵۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha