۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
رتبه پایین فضای کسب و کار کرمان غیرقابل باور است/ پیوست دانش‌بنیان لازمه طرح‌های صنعتی
استاندار کرمان:

رتبه پایین فضای کسب و کار کرمان غیرقابل باور است/ پیوست دانش‌بنیان لازمه طرح‌های صنعتی

کرمان - استاندار کرمان گفت: مدیران باید از تمام اختیارات خود برای بهبود فضای کسب و کار استان به ویژه در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنند و اگر هم اختیاراتی نیاز دارند سریعا از طریق تهران حل کنند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، علی‌زینی‌وند در نشست با مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان، روسای پارک علم و فناوری و دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته «هایتک» در محل مرکز نوآوری و شتابدهی «تگ» ، کرمان را جزو استان‌های تاثیرگذار در روند اداره کشور و بنیانگذار رویدادهای مثبت چون مباحث دانش‌بنیان دانست و عنوان کرد: انتظار ما از استان کرمان با چنین ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها در حوزه دانش بنیان و فضای مناسب پارک و استقرار شرکت‌های دانش بنیان، بیش از این است.

وی رتبه فضای کسب و کار استان کرمان را با توجه به داشته‌های آن غیر قابل باور بیان کرد و ادامه داد: اگر همه بخش‌های خصوصی، سمن‌ها، دانش بنیان‌ها، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران منتظر هستند که دولت همه راه‌ها را باز کند، یک عقبگرد است.

زینی‌وند افزود: سیستم اداری ما یک سیستم بروکراتیک، پیچیده، غیرشفاف و دارای تورم غیرضرور قوانین و مقررات است، اما در درون همین سیستم راه میان‌بری برای مدیران شجاع و تسهیگر باید باشد.

استاندار کرمان ابراز داشت: رویکردها و محورهای کاری خودم را گفته‌ام، و چون این رویکردها بر مبنای ساختار کشور و ضروریات توسعه استان و شناخت همه جانبه از وضعیت موجود استان است، مدیران موظف هستند خودشان را با آنها همراه کنند.

وی توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان را به عنوان یکی از اساسی‌ترین رویکردهای دوره مدیریتی خود دانست و گفت: این حرف یک ضرورت است نه شعار. هر صنعتی که الان پیوست شرکت دانش بنیان بر طرح او نباشد، محکوم به شکست است.

پرچمدار و قلب توسعه استان را شرکت‌های دانش بنیان می‌دانم
زینی‌وند تصریح کرد: اینکه پرچمدار و قلب توسعه استان را شرکت‌های دانش بنیان می‌دانم، نه تنها اعتقاد من که ضرورت استان است، اگر صنایع، معادن، کشاورزی و گردشگری خود را ذیل شرکت‌های دانش بنیان قرار ندهند از چرخه خارج می‌شوند.

استاندار کرمان گفت: عمده اینکه مدیری کار را روان انجام نمی‌دهند به معنی این است که دانش و درک درستی از تحولات دنیا و توسعه ندارد، این موارد هم مطالبه ماست و هم شرکت‌های دانش‌بنیان باید دنبال آن را بگیرند.

زینی‌وند ابراز داشت: ما نیاز به انقلاب اداری در نظام اداری داریم، شخص رهبری هم به این مسئله ورود کرده‌اند، مدیران باید راه میان‌بر و قانونی از میان قوانین موجود پیدا کنند.

وی افزود: فضا را برای شرکت‌های دانش‌بنیان باز می‌کنیم تا ذیل این گفتمان کارها را انجام دهید و آن زمان اگر مدیری سر راه شما با تنبلی و بخشنامه قرار گرفت، آن مدیر کنار می‌رود، نه اینکه کار تعطیل شود.

استاندار کرمان عنوان کرد: ساختارهای محکمی در دولت ایجاد شده است، نقشی که به اتاق بازرگانی در شورای گفتگو داده شده، ستاد اقتصاد مقاومتی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ظرفیت هستند، که ذیل آنها می‌توانید کار کنید.

زینی‌وند گفت: در بحث دانش‌بنیان‌ها، شرکت‌ها و ایده‌ها و شتاب‌دهنده‌ها که باید ایجاد شوند، بدون ایجاد فن بازار موثر که صنعت و پول را در مقابل ایده قرار دهد کار پیش نمی‌رود.

وی حضور شرکت دانش‌بنیان معتبر تخصصی را لازمه پیوست طرح‌های توسعه‌ای آینده دانست و افزود: اگر طرحها چنین پیوستی نداشته باشند، شکست می‌خورند.

استاندار کرمان تصریح کرد: کرمان دنیای ظرفیت‌ها است و اما اینکه  فضای کسب و کار آن در رتبه پایین قرار دارد، حتما مدیران در این مسئله مقصر هستند.

مدیران سریعا موانع پیش روی فضای کسب و کار را رفع کنند
وی تاکید کرد: مدیران باید سریعا موانع پیش روی فضای کسب و کار را رفع کنند و به معاون عمرانی استانداری هم گفته‌ایم که هیچ متقاضی برای دریافت زمین نباید معطل بماند.

زینی‌وند گفت: مدیران برای بهبود فضای کسب و کار استان به ویژه در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان هر چه اختیارات دارند باید استفاده کنند و اگر هم اختیاراتی نیاز دارند سریعا از طریق تهران حل کنند.

وی ابراز داشت: این صحبت‌ها را نه برای نمایش می‌گویم، نه نیاز به تبلیغ دارم و نه می‌خواهم کاندیدا شوم، هر کسی که می‌خواهد شغلی ایجاد کند دستش را با اعتقاد می‌بوسم و هر کسی هم با کم کاری یک شغل را تعطیل کند، مستحق مواخذه و توبیخ است.

استاندار کرمان از رسانه‌ها خواست تا در این راه و رسیدن به رویکردها و راهبردها به استان کمک کنند و گفت: به تمام این رویکردها اعتقاد دارم و مدیران هم باید خودشان را با این راهبردها هماهنگ کنند.

وی اظهار کرد: ساختار و توان مدیریتی استان از میانگین کشور بالاتر است، اما تنبلی ممنوع است.

استاندار کرمان همچنین از صنایع بزرگ معدنی استان خواست تا در قالب کارآفرینی اجتماعی در صندوق پژوهش و فناوری استان سرمایه‌گذاری داشته باشند.

کد خبر: ۵۶٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha